Mora-icoon viert 30-jarig jubileum

Mora-icoon viert 30-jarig jubileum
  • Online
  • 30 mei 2016 @ 13:23
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Cora, hét gezicht van Mora en inmiddels één van de langstlopende en meest bekende reclamepersoonlijkheden, is maar liefst 30 jaar in dienst van Mora. En daar is de fabrikant nar eigen zeggen heel erg trots op. Vandaar dat vanaf vandaag heel Nederland Cora kan feliciteren met haar jubileum door een grappig filmpje, een leuke foto of een hartverwarmende op het online felicitatieregister www.mora.nl/cora30jaar.

Ter ere van het 30-jarig jubileum van Cora is er een filmpje gemaakt die haar loopbaan vat. Mora viert het 30-jarig jubileum van de zo geliefde Cora maximaal, zo is Cora op 26 mei jl. (de officiële dag van haar indiensttreding) verrast door haar collega’s met fanfare en bitterballen aan de deur en gaat zij op 2 en 3 juni op pad met de feestelijke Cora’s Snack en Selfie toer.  

‘Cora heeft een grote dosis vrolijkheid, energie, humor en natuurlijk haar typische Maastrichtse dialect, waarmee ze alle harten van snackliefhebbend Nederland verovert. Deze aimabele, enthousiaste, maar vooral een superleuke allemansvriendin met een warm hart voor haar publiek verdient met recht een mooi jubileum. Dus ik roep hierbij heel Nederland op om Cora online te feliciteren!’, aldus Marcel Joosten van Mora.

Hoe het allemaal begon voor Cora
‘Mora zocht iemand die op televisie kon vertellen hoe ontzettend lekker en gemakkelijk de snacks zijn. Mijn toenmalige baas -meneer De Man- die je misschien nog wel kent uit de reclames van vroeger, vroeg of iemand uit de Mora keukens dat durfde. Op dat moment moest de nieuwe snack de ‘Smulrol’ gepromoot worden. Tijdens mijn gesprek erover met meneer De Man flapte ik eruit dat ik de Smulrol eigenlijk helemaal niet zo lekker vond. Oeps, dacht ik… Maar meneer De Man riep uit: “Perfect, precies het typje dat we zoeken, iemand die eerlijk is”. En zo kwam ik vanuit de keukens op tv!’

De reclamecoryfee werd in de loop der jaren in de Mora-commercials onder meer vergezeld door de René en Willy van de Kerkhof, Nick & Simon, Danny en zijn vrouw Jenny de Munk ze hing als voetbalsupporter in de hekken tijdens de WK en EK’s. Ook ging ze een tijdje op zoek naar haar opvolgster, zowel Irene Moors als Sylvia Geersen hebben gesolliciteerd. Ze kon het stokje toch nog niet overdragen en samen met haar nichtje Flora blijft ze vol enthousiasme de Mora producten aanprijzen.

Willem Alexander, ik hou van u!
Het allermooist uit de carrière van Cora is dat ze (toen nog prins) Willem Alexander de liefde heeft verklaard! “Ik draag het koningshuis een warm hart toe en tijdens Koninginnedag in Weert kon ik het niet nalaten ‘ik hou van u’ te roepen. Tot mijn grote verbazing zei Willem Alexander dat hij ook van mij hield… Ik ben daar nog steeds ondersteboven van…”, vertelt Cora.

De meest gestelde vragen aan Cora zijn wat haar favoriete snack is en wat ze zelf de leukste reclame vindt. Het antwoord op de eerste vraag is met stip bovenaan de draadjesvleeskroket en Cora vond de tv commercial waarvoor ze op Saté Tournee ging naar Bali het allerleukst. ‘Ik was nog nooit buiten Limburg geweest…’

 

 

 

                               

                              

 

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken