Gamer werft developers voor Incentro

Gamer werft developers voor Incentro
  • Sponsoring
  • 17 okt 2018 @ 17:48
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online gamingActivatieeSportsInfluencermarketingRecruitment

IT-bedrijf Incentro is een samenwerking aangegaan met Mathia Koolhout, een van de meest populaire Nederlandstalige streamers op het gaming kanaal Twitch. Het doel: in de aankomende maanden nieuwe developers werven.

‘Mathia zoekt Developers!’ vormt de start van de campagne waar Incentro via gaming- en esports op zoek gaat naar nieuwe medewerkers.

Incentro doet dingen graag net even anders. Vanuit creativiteit en vrijheid ontstaan de krachtigste oplossingen. Zo is ook de samenwerking met Mathia ontstaan. De markt rondom gaming groeit. Wie inzoomt op de Twitch gebruikers, ziet relatief veel IT’ers, waaronder webdevelopers. Dat is ook Incentro opgevallen. Samen met Mathia gaat Incentro dit nieuwe kanaal gebruiken om zich kenbaar te maken als aantrekkelijke werkgever.

Eigenwijze developers zoeken

Rianne Reitsma, manager bij Incentro: 'Bij Incentro zijn we op zoek naar eigenwijze en communicatief vaardige developers, die passie hebben voor hun vak. Vaardigheden die van cruciaal belang zijn tijdens onze toffe projecten bij klanten. Deze developers zijn lastig te vinden, maar Mathia helpt ons hierbij.'

Mathia Koolhout over haar samenwerking met Incentro: 'Het is tof dat Incentro nieuwe kanalen als Twitch aangrijpt voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. Een bedrijf dat hun werknemers via Twitch zoekt heeft bij veel gamers al een streepje voor.'

25.000 Twitch-volgers

Mathia is gemiddeld dertig uur per week actief op Twitch en heeft bijna 25.000 volgers. In haar stream wordt de Incentro-campagne structureel onder de aandacht gebracht. Kijkers kunnen op ieder moment van de dag informatie vinden via de speciaal gelanceerde landingspagina incentro.com/mathia. Daarnaast zal Mathia content maken en uitzenden vanuit Incentro kantoren. Lukt het Mathia om samen met haar volgers meer dan tien webdevelopers te laten solliciteren, verdient zij met haar volgers de Mathia Roof Top Party op het dakterras van Incentro Amsterdam. De campagne loopt tot eind december 2018.

De ‘Mathia zoekt Developers!’ campagne is ontwikkeld door 2Basics Marketing & Sports.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken