Nima koppelt voortaan examens direct aan opleiding
- B2b
- 17 sep 2018 @ 11:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Opleiding
- 17 sep 2018 @ 11:06
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf 1 januari 2019 zijn opleidingen voor een diploma Nima Basis, A, B of C exclusief te volgen bij een beperkt aantal geselecteerde opleiders. Aan de opleiding wordt voortaan in alle gevallen een Nima Examen verbonden.
Nima is een nieuwe weg ingeslagen wat de Nima Opleidingen betreft. Vanaf 1 januari 2019 worden examens direct gekoppeld aan de opleiding. Dit betekent dat de inschrijvingen voor het examen ook via de geselecteerde opleiders loopt. Het examen maakt integraal onderdeel uit van de opleiding en zit ook altijd al in het opleidingstarief verwerkt. De reden voor deze aanpassing is het verder waarborgen van de kwaliteit doordat de samenwerking tussen Nima en de geselecteerde Education Partners intensiever wordt. Verder bevordert het daadwerkelijk afronden van de opleiding. In de huidige situatie kwam het geregeld voor dat studenten wél een opleiding tot Nima A, B of C volgden, maar afzagen van een examen omdat deze los van de opleiding moest worden aangevraagd. Hierdoor communiceren voormalige studenten geregeld dat zij Nima hebben gedaan, zonder werkelijk over een officieel Nima Diploma te beschikken. Uit een steekproef in 2017 bleek dat een derde van de gelichte cv-s op LinkedIn ten onrechte vermeldt dat een Nima Diploma is behaald.
Commissie
Jaarlijks volgen ruim 3.000 mensen een opleiding voor een Nima Diploma. Om de onafhankelijkheid van de diploma’s te waarborgen neemt Nima als beroepsvereniging en certificeringsinstituut alleen de examens af en leidt zelf niet op. Binnen de vakgebieden marketing, communicatie, sales en onderzoek gelden de Nima Diploma’s in Nederland als maatgevend. De niveaus zijn gekoppeld aan Europese EQF-opleidingsniveaus en toezicht vindt plaats door een onafhankelijke commissie van de Europese koepel van marketingberoepsorganisaties EMC.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik'
- [branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
- Nieuwe campagne Saxo focust op prijsstelling
- 'Er bestaan geen blauwdrukken voor marketing; jij ontwerpt de...
Laatste Nieuws
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt... 16-05-2024
- 'Ons onderbewuste verraadt wat we... 16-05-2024
- Efteling opnieuw Klantvriendelijkste... 15-05-2024
- 'Feyenoord is een prachtig merk met... 15-05-2024
- Kantar: leidraad voor merkgroei14-05-2024
- Tim Zuidgeest van Unravel: 'Budget... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing