Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus helpen doelstellingen te behalen'
- B2b
- 8 mei 2024 @ 09:47
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 8 mei 2024 @ 09:47
- Nanny Kuilboer
Wouter Rusius is Senior Retail Media Adviseur bij Jumbo. Tijdens Nima Marketing Day op 13 juni in DeFabrique in Utrecht neemt hij een van de sessies voor zijn rekening. Een korte kennismaking.
Wouter Rusius is werkzaam bij Jumbo Retail Media en werkt samen met mediabureaus en adverteerders binnen de Non Food-categorie. Voor Jumbo was Wouter werkzaam bij FrieslandCampina en Coolblue: ‘Retailmedia ontwikkelt zich in rap tempo en binnen Jumbo heeft Jumbo retailmedia een bijzondere positie. We zijn steeds beter in staat om de juiste boodschap naar de juiste klant op het juiste moment via de juiste kanalen te sturen. Hiermee kunnen we adverteerders en bureaus helpen om doelstellingen te behalen; of het nu gaat om awareness, performance of een combinatie van die twee.’
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Retailmedia is een prachtig nieuw ecosysteem en Jumbo wil dit graag ontwikkelen samen met de verschillende spelers in de markt in combinatie met merken en mediabureaus. NMD is de juiste plek om dit tot uiting te laten komen.
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Het is belangrijk dat marketingcollega’s uit verschillende industrieën bij elkaar komen om stil te staan bij de laatste trends en ontwikkelingen, met elkaar te netwerken en van elkaar te leren. NMD faciliteert dit op de juiste manier.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Retailmedia biedt merken de mogelijkheid om in contact te komen met consumenten nog voordat ze in de – online - winkel zijn en te beïnvloeden wat ze in het winkelmandje leggen. Met de inzet van retailmedia bereik je resultaat door de hele funnel heen: van bewustwording en overweging tot aankoop en loyaliteit.
In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?
Ik ben werkzaam binnen de media bij een food retailer. In foodretail is retailmedia relatief nieuw en volop in ontwikkeling. Erg leuk om hieraan bij te dragen.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Ik vind het erg leuk om adverteerders en mediabureaus te helpen om doelstellingen te behalen; of het nu gaat om awareness, performance of een combinatie van die twee.
Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot je presentatie?
Bij alles wat Jumbo doet, stellen wij onze klanten centraal. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat dit het start- en eindpunt is van onze retailmediastrategie. De aankoopdata van onze klanten vormt de basis voor een steeds relevantere, persoonlijke winkelervaring die onze klanten inspireert. Door klanten te belonen en te verrassen worden ze meetbaar loyaler aan onze formule.
De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 13 juni 2024 in DeFabrique in Utrecht. Tijdens dit festival van marketing geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties verdeeld over tien zalen. We starten en eindigen de dag met smaakmakende plenaire sessies. Bovendien maken we de winnaars van de Nima Marketingprijzen bekend. Check nimamarketingday.nl voor updates van het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik'
- [branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
- Nieuwe campagne Saxo focust op prijsstelling
- 'Er bestaan geen blauwdrukken voor marketing; jij ontwerpt de...
Laatste Nieuws
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt... 16-05-2024
- 'Ons onderbewuste verraadt wat we... 16-05-2024
- Efteling opnieuw Klantvriendelijkste... 15-05-2024
- 'Feyenoord is een prachtig merk met... 15-05-2024
- Kantar: leidraad voor merkgroei14-05-2024
- Tim Zuidgeest van Unravel: 'Budget... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing