[Commercial Review] Maurice van Susante: Volkwagen, SiSi, BrightPensioen
- Bureaus
- 21 apr 2017 @ 12:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Commercials
- 21 apr 2017 @ 12:26
- Redactie Bureaus
Volkswagen Nederland is met een nieuwe commercial gekomen, Baby Gesture Control. Voor de nieuwe Golf met Gesture Control moest een visuele manier worden bedacht om dit duidelijk te maken. Met deze over de top video lukt dat zeker. De storyline is erg geestig en nodigt uit tot kijken. De situaties zijn grappig, tot op zekere hoogte.
Uiteindelijke vliegt het voor mij de bocht uit doordat het te ver gaat en zelfs eindigt met een rare referentie naar gezinsuitbreiding. Dus in beginsel een geslaagde video, die duidelijk maakt wat de nieuwe techniek inhoudt, maar in mijn beleving net de plank misslaat door de lengte en ietwat geforceerde wending op het einde.
SiSi
Na jarenlange afwezigheid maakt SiSi een comeback. Met de geschiedenis van het merk en de altijd vrolijke commercials was er uiteraard maar 1 persoon in Nederland die gekwalificeerd is voor die comeback: Churandy Martina. Alle ingrediënten zijn weer aanwezig: zon, zee, humor en de bekende lach van Churandy. Ik miste eigenlijk alleen zijn bekendste zin: Ik ben blij. En dat terwijl die zonder problemen had gepast. Enige wat ik me afvraag is of iedereen ook meekrijgt dat er dus ook twee veranderingen zijn. Er is mango, exotic en orange SiSi en het is nu zonder bubbels (is er ook nog met bubbels verkrijgbaar). Kortom, ik blijf nog wel met wat vragen achter.
BrightPensioen
De nieuwe commercials van BrightPensioen slagen er heel goed in om visueel en tekstueel de USP’s van deze pensioenspeler uit te leggen. Met leuke scheikundige visualisaties laten ze deze zien en leggen ze deze goed uit. Deze no-nonsens approach werkt in mijn beleving goed. Dat pensioenen een low-interest product blijven, waarvoor mensen niet of nauwelijks voor in beweging komen, blijft de uitdaging. Dus ook hier blijft het in mijn beleving de vraag of de communicatie naast boodschapoverdracht ook nog consumenten in beweging zet tot actie. Maar deze poging van BrightPensioen is zeker een van de betere.
Maurice van Susante is Content Director bij MEC Wavemaker.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing