Onderzoek: analytics en contentmarketing aan de leiding in 2014

Onderzoek: analytics en contentmarketing aan de leiding in 2014
  • Content
  • 11 feb 2014 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Curation.nl rapporteert over een interessant marketingonderzoek van MOZ en heeft de meest interessante conclusies uit dit rapport op een rij gezet. Zo blijkt dat het verbeteren van marketing analytics en een focus op contentmarketing voor 2014 op het programma staan voor de meeste marketeers.

Op curation.nl vind je een mooi overzicht van de belangrijkste conclusies, waaronder de belangrijkste marketingactiviteiten voor 2014.

Volgens het onderzoek waren ‘analytics’ het afgelopen jaar nog de belangrijkste activiteit, terwijl 1,6% van de respondenten dit als primaire werkveld aangaf. Kennelijk vinden marketeers het allemaal heel belangrijk, maar niet zo sexy om zich marketinganalist te noemen. Contentmarketing is drie plaatsen omhoog geschoten in vergelijking met 2012. Het wordt nu als de op één na belangrijkste marketingactiviteit gezien.

Top 5 marketingactiviteiten:

  1. Analytics
  2. Content Marketing
  3. Keyword Research
  4. Social Media Marketing
  5. Brand Strategy

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken