100%NL maakt glossy voor Hoogvliet - 'Geen veredelde brochure'
- Content
- 20 mrt 2018 @ 12:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DoelgroepenMakersContentBranded content
- 20 mrt 2018 @ 12:11
- Lucas Boon
100%NL gaat dit jaar vijf glossy magazines maken voor Hoogvliet. Aanleiding is het vijftigjarig bestaan van de supermarktketen. Waar ligt de match precies? Eddy Guyt, algemeen directeur van de Volendamse uitgever, licht toe.
In het kort: wat moet deze samenwerkingen -voor beide merken- gaan doen?
Het moet natuurlijk geen veredelde brochure worden; daarom staat het magazine ook vol interviews, recepten en lifestyle tips. Het moet echt een cadeautje zijn voor de klant. Voor ons zijn dergelijke magazines een mooie uitdaging en een gewenste uitbreiding van ons portfolio. Ook gaan wij het blad ondersteunen op het gebied van pr. De pr-campagne rondom het eerste magazine is op social media gedeeld door tientallen bekende Nederlanders en uiteindelijk ook opgepakt door programma's als Evert staat op en RTL Boulevard.
Ik neem aan dat Hoogvliet ook een doelgroep wil bereiken die niet houdt van Nederlandstalige muziek. Zit een samenwerking met 100%NL dat dan niet juist in de weg?
Onze kracht is dat we bij 100% NL bladen maken voor een brede doelgroep. We schrijven over van alles; naast interviews met BN'ers ook over mode en lifestyle. Dat is ook de reden dat partijen als Kruidvat, C&A en Transavia voor ons kiezen. Andere bladen richten zich toch te vaak teveel op één specifieke doelgroep.
Wat kunnen BN'ers nu werkelijk voor een merk betekenen? Valt dat ook te meten in termen van ROI?
Een mooi voorbeeld daarvan is de recente samenwerking tussen René Froger en Eyelove. Niet iedereen vindt dit een mooie commercial, maar de naamsbekendheid en omzet hebben een enorme boost gekregen. Bij 100%NL hebben we ook altijd een BN'er op de cover; voorwaarde is wel dat deze aansluit bij de thematiek van het blad en de doelgroep.
Wat is in algemene zin de grote marketinguitdaging van 100% NL?
Relevant blijven als uitgever in een dalende markt. Dit hebben we inmiddels bereikt door een partnernetwerk, waarbij onze adverteerders onderling met elkaar in contact worden gebracht. Nu zijn dit al zo'n 250 grote consumentgerichte bedrijven, dus de mogelijkheden tot samenwerking zijn groot. Daarbij zijn we extra diensten gaan toevoegen zoals pr-ondersteuning en een samenwerking met tientallen influencers.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- eddy guyts
- leen hoogvliet
- nederlandstalig
- bekende nederlander
- branded content rene froger
- bn'er
- leen
- 100%nl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
- Branded Content Event 2024: AI en virtuele influencers ‘gaan...
Laatste Nieuws
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing