Kinderen leren jarige Grondwet kennen
- Content
- 22 nov 2023 @ 09:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 nov 2023 @ 09:55
- Michiel van Zaane
De Nederlandse Grondwet bestaat 175 jaar en vanwege deze verjaardag start de landelijke campagne ‘Iedereen aan zet met de Grondwet’ om kinderen van 9 tot 13 jaar meer bewust te maken van de Grondwet.
Naast de campagne die bedacht en ontwikkeld is door Filmmacht is er een interactieve tool ontwikkeld door Critical Mass om kinderen op een begrijpelijke, boeiende, en laagdrempelige manier kennis te laten maken met de Nederlandse Grondwet. Deze tool wordt ingezet en gebruikt op basisscholen, in wijken, buurten en andere gemeenschapslocaties waar kinderen betrokken zijn bij de vorming van een democratische cultuur.
Dit project is een samenwerking tussen Art.1 Midden-Nederland (Art.1 MN), het expertisecentrum voor gelijke behandeling en tegen discriminatie in de provincie Utrecht, en Stichting Vreedzaam, die zich inzet voor het voorbereiden van kinderen en kinderen op actieve deelname aan de democratische samenleving. ‘We willen de Nederlandse Grondwet tot leven brengen voor de jongere generatie en hen de middelen geven om te begrijpen hoe het hun leven beïnvloedt,’ aldus de initiatiefnemers. ‘We nodigen alle kinderen uit om deel te nemen aan 'Iedereen aan zet met de Grondwet' en te ontdekken hoe ook zij een rol kunnen spelen in het vormgeven van onze samenleving.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys lanceert realityshow The Clitoris Conquest
- [column] Hoe klinkt jouw merk als festival?
- Realityprogramma Het Blok en Praxis bundelen krachten
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar
- Met een open mindset win je altijd volgens Samsung
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en Essent bespaart consument...
Laatste Nieuws
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en... 01-05-2024
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt... 30-04-2024
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing