Kinderen leren jarige Grondwet kennen

Kinderen leren jarige Grondwet kennen
  • Content
  • 22 nov 2023 @ 09:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Nederlandse Grondwet bestaat 175 jaar en vanwege deze verjaardag start de landelijke campagne ‘Iedereen aan zet met de Grondwet’ om kinderen van 9 tot 13 jaar meer bewust te maken van de Grondwet.

Naast de campagne die bedacht en ontwikkeld is door Filmmacht is er een interactieve tool ontwikkeld door Critical Mass om kinderen op een begrijpelijke, boeiende, en laagdrempelige manier kennis te laten maken met de Nederlandse Grondwet. Deze tool wordt ingezet en gebruikt op basisscholen, in wijken, buurten en andere gemeenschapslocaties waar kinderen betrokken zijn bij de vorming van een democratische cultuur.

Dit project is een samenwerking tussen Art.1 Midden-Nederland (Art.1 MN), het expertisecentrum voor gelijke behandeling en tegen discriminatie in de provincie Utrecht, en Stichting Vreedzaam, die zich inzet voor het voorbereiden van kinderen en kinderen op actieve deelname aan de democratische samenleving. ‘We willen de Nederlandse Grondwet tot leven brengen voor de jongere generatie en hen de middelen geven om te begrijpen hoe het hun leven beïnvloedt,’ aldus de initiatiefnemers. ‘We nodigen alle kinderen uit om deel te nemen aan 'Iedereen aan zet met de Grondwet' en te ontdekken hoe ook zij een rol kunnen spelen in het vormgeven van onze samenleving.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken