Kinderen leren jarige Grondwet kennen

- Content
- 22 nov 2023 @ 09:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 nov 2023 @ 09:55
- Michiel van Zaane
De Nederlandse Grondwet bestaat 175 jaar en vanwege deze verjaardag start de landelijke campagne ‘Iedereen aan zet met de Grondwet’ om kinderen van 9 tot 13 jaar meer bewust te maken van de Grondwet.
Naast de campagne die bedacht en ontwikkeld is door Filmmacht is er een interactieve tool ontwikkeld door Critical Mass om kinderen op een begrijpelijke, boeiende, en laagdrempelige manier kennis te laten maken met de Nederlandse Grondwet. Deze tool wordt ingezet en gebruikt op basisscholen, in wijken, buurten en andere gemeenschapslocaties waar kinderen betrokken zijn bij de vorming van een democratische cultuur.
Dit project is een samenwerking tussen Art.1 Midden-Nederland (Art.1 MN), het expertisecentrum voor gelijke behandeling en tegen discriminatie in de provincie Utrecht, en Stichting Vreedzaam, die zich inzet voor het voorbereiden van kinderen en kinderen op actieve deelname aan de democratische samenleving. ‘We willen de Nederlandse Grondwet tot leven brengen voor de jongere generatie en hen de middelen geven om te begrijpen hoe het hun leven beïnvloedt,’ aldus de initiatiefnemers. ‘We nodigen alle kinderen uit om deel te nemen aan 'Iedereen aan zet met de Grondwet' en te ontdekken hoe ook zij een rol kunnen spelen in het vormgeven van onze samenleving.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes