Kinderen leren jarige Grondwet kennen

- Content
- 22 nov 2023 @ 09:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 nov 2023 @ 09:55
- Michiel van Zaane
De Nederlandse Grondwet bestaat 175 jaar en vanwege deze verjaardag start de landelijke campagne ‘Iedereen aan zet met de Grondwet’ om kinderen van 9 tot 13 jaar meer bewust te maken van de Grondwet.
Naast de campagne die bedacht en ontwikkeld is door Filmmacht is er een interactieve tool ontwikkeld door Critical Mass om kinderen op een begrijpelijke, boeiende, en laagdrempelige manier kennis te laten maken met de Nederlandse Grondwet. Deze tool wordt ingezet en gebruikt op basisscholen, in wijken, buurten en andere gemeenschapslocaties waar kinderen betrokken zijn bij de vorming van een democratische cultuur.
Dit project is een samenwerking tussen Art.1 Midden-Nederland (Art.1 MN), het expertisecentrum voor gelijke behandeling en tegen discriminatie in de provincie Utrecht, en Stichting Vreedzaam, die zich inzet voor het voorbereiden van kinderen en kinderen op actieve deelname aan de democratische samenleving. ‘We willen de Nederlandse Grondwet tot leven brengen voor de jongere generatie en hen de middelen geven om te begrijpen hoe het hun leven beïnvloedt,’ aldus de initiatiefnemers. ‘We nodigen alle kinderen uit om deel te nemen aan 'Iedereen aan zet met de Grondwet' en te ontdekken hoe ook zij een rol kunnen spelen in het vormgeven van onze samenleving.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
Laatste Nieuws
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

