Wunder en Globrands positioneren Lumion

Wunder en Globrands positioneren Lumion
  • Design
  • 23 jan 2017 @ 15:07
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Wunder is eindverantwoordelijk voor de merkstrategie, naam en het design van Lumion (school in Amsterdam Nieuw-West en voorheen bekend als Caland 2). Voor de ontwikkeling van de naam is nauw samengewerkt met naamgevingsbureau Globrands. 21 januari opende Lumion de deuren voor toekomstige VWO-, Havo- en Mavo-leerlingen in Amsterdam.

Caland 2 is in 2012 opgericht en ontstaan vanuit het Calandlyceum (Onderdeel van de Stichting Openbaar Voortgezet Onderwijs Progresso). De school wilde zichzelf krachtiger te positioneren. Met het oog op hun ‘vernieuwend onderwijsconcept’.

Suvayil Dönmez, directeur van Lumion: ‘Het is mijn ambitie de beste school van Amsterdam te worden. Onze nieuwe naam helpt mij de school op unieke wijze in de markt te zetten. Voor de wijze waarop het project rond de nieuwe identiteit is uitgevoerd door Wunder heb ik grote bewondering. Zij hebben leerlingen, ouders en medewerkers vanaf de basis meegenomen in dit proces. Vanuit dit proces is geheel organisch Lumion ontstaan.’

Alef de Jong, creatief strateeg, partner van Wunder: ‘Soms is een rebranding te vergelijken met achterkamertjespolitiek. Wij zijn daar geen voorstander van en vonden in Lumion de ideale opdrachtgever. Het proces van strategie tot merkstijl is op een hele open manier gegaan. We zijn gestart met interviews, gevolgd door workshops met leerlingen, ouders en medewerkers, geëvalueerd in open reviews met afgevaardigden van alle groepen. De positionering is gebaseerd op de onderwijsvisie en geeft aan dat bij Lumion het beste gepersonaliseerde onderwijs gegeven wordt. De persoonlijke groei die leerlingen en docenten doormaken staat centraal. De creatieve vertaling hiervan is de zon. De zon maakt elke dag een cyclus van groei door, zoals ook de leerlingen, docenten en de hele school zich elke dag, week en jaar ontwikkelen. De zon is de stip op de horizon en staat symbool voor de focus op doelen die de school, de leraren en de leerlingen voor zichzelf stellen. De merknaam is in nauwe samenwerking met Globrands ontwikkeld. De naam komt voort uit het woord “lumineus” dat betekent: verlichting, inspiratiebron, briljant en duidelijk.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken