Gilles van der Loo opvolger Versprille bij Parool
- Food-en-retail
- 28 jun 2018 @ 10:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPersonaliaMarketing
- 28 jun 2018 @ 10:59
- Peter van Woensel Kooy
Gilles van der Loo wordt de nieuwe culinair recensent van Het Parool en volgt Hiske Versprille op, die naar De Volkskrant vertrekt. Van Der Loo groeit hiermee direct uit tot grote hoofdstedelijke food influencer, die zich nog wel moet bewijzen.
Hij gaat na Versprille de rubriek 'Proefwerk' in het zaterdagmagazine PS van de Week vullen. Zijn eerste Proefwerk staat op 1 september 2018 in de krant. De aanstaande nieuwe food-influencer Van der Loo kan reputaties bouwen en breken van restaurants en restaurateurs. Versprille en Johannes van Dam gingen hem voor. Hij studeerde klinische psychologie en werkte twintig jaar in de horeca als onder meer barman, ober, kok en bedrijfsleider. De afgelopen twee jaar werkte hij bij een wijnimporteur, meldt zijn nieuwe werkgever.
Eerste afwasbaan
In 2010 debuteerde Van der Loo als schrijver met een kort verhaal in literair tijdschrift Tirade, waarvan hij later redacteur werd. Tussen 2012 en 2016 verschenen van hem één verhalenbundel en twee romans (bij uitgeverij Van Oorschot), waarvan de laatste - Het jasje van Luis Martín - gaat over 'opgroeien' in de Amsterdamse horeca van de jaren '90 en '00. Uit deze column over (stoppen met) martial art Aikido blijkt de zin om weer iets groots aan te pakken. Wieweet past hij zijn onderarm-tattoeage 'Alles van waarde is weerloos' van Lucebert nog eens aan in 'Keuringsdienst van Waarde'. Als Proefwerk-schrijver ben je immers ook een soort scherprechter, met goede argumenten.
Voorganger Van Dam
Proefwerk leest hij al sinds zijn eerste afwasbaan. Van der Loo: 'Het is de kroon op mijn horeca-tijd om deze bijzondere plek van Hiske te mogen overnemen.' Versprille vertrekt naar De Volkskrant, zoals wij al als eerste berichtten, waar ze Mac van Dinther opvolgt. Versprille maakte indruk met haar grote kennis van koken, het bloemrijk kunnen verwoorden van geuren, smaken en horeca-sferen en natuurlijk met de door haar onthulde paardenbiefstukken-affaire. Haar voorganger Van Dam leek als 'culinair geweten' moeilijk te overtreffen, maar ze wist het niveau van de rubriek Proefwerk op het hoge niveau te houden. Of ze abonnees meeneemt is afwachten geblazen, wel is zeker dat de lat hoog ligt voor haar opvolger. We zijn benieuwd!
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- restaurant
- Hiske Versprille
- Vokskrant
- paardenbiefstuk
- smaak
- Piet de Leeuw
- horeca
- breken
- barman
- Gilles van der Loo
- Parool
- influencer
- restaurateur
- reputaties bouwen
- food
- kok
- Johannes van Dam
- geur
- ober
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Verkoop Blokker van de baan06-05-2024
- Campagne voor nieuwe smaken... 06-05-2024
- DOSSIER MERKENBOUWEN - De kant van... 06-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 06-05-2024
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing