Wakker Dier is 'klaar' met stuntzucht Albert Heijn
- Food-en-retail
- 14 jan 2019 @ 10:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMVOCampagnes
- 14 jan 2019 @ 10:15
- Peter van Woensel Kooy
Wakker Dier lanceert vandaag een radiospot tegen het stuntgedrag van Albert Heijn. De organisatie wil dat de supermarktketen stopt met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk.
'Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen', aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier (WD).
Slechte score
In de aanbiedingsfolders van Albert Heijn stonden vorig jaar volgens WD in totaal bijna 1.300 kiloknallers. Daarmee eindigt de grootgrutter hoog in de kiloknallermonitor van Wakker Dier. Deze monitor vergelijkt de vleesaanbiedingen van twaalf supermarktketens. Rond kerst liep AH juist voorop qua mvo en veranderende smaken door in de Allerhande veel smakelijke plantaardige alternatieven te bieden voor een vleesloos of -arm kerstdiner. Een statement dat retailwatchers niet is ontgaan.
Niet te verkopen
Maar nu dus kritiek. De radiocommercial maakt onderdeel uit van de kiloknallercampagne van Wakker Dier. Supermarkten proberen met kiloknallers zoveel mogelijk mensen naar hun winkels toe te lokken met de platvloerse marketingpropositie van 'laagste prijs'. Ondertussen gaat achter de kiloknaller veel dierenleed schuil. Al eerder deed Arjan Lubach veel stof opwaaien met dit item waarin gesteld wordt dat bij keurkerkloos vlees het dier de prijs betaalt. Hij introduceerde het 'Slechter Leven'-keurmerk. Wakker Dier stelt nu: 'Kiloknallers. Dat kun je niet verkopen.' Zie ook het filmpje hieronder.
(PvWK)
Over Wakker Dier
'Wakker Dier komt op voor de dieren in de vee-industrie. We schudden mensen wakker en spreken bedrijven aan op dierenleed. Met onze campagnes tegen kiloknallers en plofkippen boeken we grote successen. Ruim 30 duizend donateurs en de Nationale Postcode Loterij helpen ons daarbij. Wakker Dier heeft het CBF-Keur en we werken subsidievrij.'
(bron: WD)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Wakker Dier
- smakelijk
- Hoogvliet
- vlees
- dierenleed
- monitor
- WD
- Albert Heijn
- Makro
- vega
- plantaardig
- vleesloos
- alternatief
- bieden
- Jumbo
- vleesaanbiedingen
- Emte
- mvo
- campagne
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Verkoop Blokker van de baan06-05-2024
- Campagne voor nieuwe smaken... 06-05-2024
- DOSSIER MERKENBOUWEN - De kant van... 06-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 06-05-2024
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing