Wakker Dier is 'klaar' met stuntzucht Albert Heijn

Wakker Dier is 'klaar' met stuntzucht Albert Heijn
  • Food-en-retail
  • 14 jan 2019 @ 10:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMVOCampagnes

Wakker Dier lanceert vandaag een radiospot tegen het stuntgedrag van Albert Heijn. De organisatie wil dat de supermarktketen stopt met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk.

'Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen', aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier (WD). 

Slechte score
In de aanbiedingsfolders van Albert Heijn stonden vorig jaar volgens WD in totaal bijna 1.300 kiloknallers. Daarmee eindigt de grootgrutter hoog in de kiloknallermonitor van Wakker Dier. Deze monitor vergelijkt de vleesaanbiedingen van twaalf supermarktketens. Rond kerst liep AH juist voorop qua mvo en veranderende smaken door in de Allerhande veel smakelijke plantaardige alternatieven te bieden voor een vleesloos of -arm kerstdiner. Een statement dat retailwatchers niet is ontgaan.

Niet te verkopen
Maar nu dus kritiek. De radiocommercial maakt onderdeel uit van de kiloknallercampagne van Wakker Dier. Supermarkten proberen met kiloknallers zoveel mogelijk mensen naar hun winkels toe te lokken met de platvloerse marketingpropositie van 'laagste prijs'. Ondertussen gaat achter de kiloknaller veel dierenleed schuil. Al eerder deed Arjan Lubach veel stof opwaaien met dit item waarin gesteld wordt dat bij keurkerkloos vlees het dier de prijs betaalt. Hij introduceerde het 'Slechter Leven'-keurmerk. Wakker Dier stelt nu: 'Kiloknallers. Dat kun je niet verkopen.' Zie ook het filmpje hieronder.
(PvWK)

Over Wakker Dier
'Wakker Dier komt op voor de dieren in de vee-industrie. We schudden mensen wakker en spreken bedrijven aan op dierenleed. Met onze campagnes tegen kiloknallers en plofkippen boeken we grote successen. Ruim 30 duizend donateurs en de Nationale Postcode Loterij helpen ons daarbij. Wakker Dier heeft het CBF-Keur en we werken subsidievrij.'

(bron: WD)

 

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken