Winnaars Gekozen Product van het Jaar 2021 zijn bekend

Winnaars Gekozen Product van het Jaar 2021 zijn bekend
  • Food-en-retail
  • 23 mrt 2021 @ 14:40
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnderzoekFoodMarketing

De 53 winnaars van de verkiezing het 'Gekozen Product van het Jaar 2021' zijn bekendgemaakt. Ook dit jaar namen tientallen merken deel aan de jaarlijkse productverkiezing en lieten hun allerlaatste producten testen door ruim 10.000 consumenten.

De winnaars van deze eretitel mogen het hele jaar het felrode logo (en dit jaar ook het nieuwe logo voor huismerken!) van dit kwaliteitskeurmerk voeren in al hun reclamecampagnes, op verpakkingen en de winkelvloer om hun producten extra onder de aandacht van het winkelende publiek te brengen. Zo wordt het de consument gemakkelijker gemaakt een keuze te maken uit het enorm aanbod nieuwe producten dat in de schappen ligt.

Het initiatief ‘Gekozen Product van het Jaar’ vindt al sinds 1987 plaats in Frankrijk en is een jaarlijkse competitie om duidelijk te maken welke nieuwkomers goed scoren op de consumentenmarkt. Ook dit jaar gaven duizenden consumenten gehoor aan de oproep de nieuwste producten van merken in uiteenlopende productcategorieën te testen en beoordelen. Ook dit jaar namen zij allerlei innovaties en nieuwe producten onder de loep die sinds januari 2019 hun marktintroductie beleefden en in Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn. De innovaties hebben te maken met het product, het recept, de productiewijze en de verpakking. De tests vonden plaats inclusief producttesting in een reële consumptie situatie onder begeleiding van Nielsen een onafhankelijk onderzoeksbureau en de start up app treetz. 

Groeiende behoefte aan betekenisvolle producten
De consumenten toetsen de producten onder meer op attractiviteit, het innovatieve karakter en de aankoopintentie. De winnaars springen eruit, doordat de producten goed aansluiten op veranderende consumentenbehoeften, heldere informatie geven over de herkomst van producten, inspelen op de behoefte aan een bijzondere klantbeleving en wensen op het terrein van gezondheid, gemak en ergonomie. Ook het duurzame karakter van producten wordt beoordeeld.  Bij de marktintroductie van de winnende producten hebben merken zich duidelijk ingespannen om in te spelen op de groeiende behoefte aan betekenisvolle producten. Producten komen tegemoet aan basisbehoeften als bevrediging en geluk, genieten en comfort. 

De winnaars Gekozen Product van het Jaar:
- Aldi
- Bavaria
- Boursin
- Douwe Egberts
-  Emma the sleep company
- Etos
- Grand’Italia
- Heks’nkaas
- Herbalife
- Hero B’Tween Zero
- Histor
- JAN
- Johma
-Karvan Cevitam
- Knorr
- Kruidvat
- Licor 43
- Lindt |
- Little Steps
- Los Taqueros
- Lucovitaal
- Martini
- Old Amsterdam
- Olaz
- Oral-B
- Pelgrim
- Philips Avent
- Plus
- Rowenta
- Royal Club
- Senseo
- Slooow
- Swirl
- Swisse
- Tempur
- Tesa
- The Flower Farm
- Tuc
- WC Eend

 

Scan hier de QR-code om meer te weten te komen over de prijswinnaars.


'Bewezen succes voor merken, keuzehulp voor de consument'
Aan de verkiezing ‘Gekozen Product van het Jaar’ leveren consumenten een belangrijke bijdrage, maar het initiatief is óók voor het winkelende publiek bedoeld. Hierbij heeft het logo in het beeldmerk van de verkiezing een belangrijke rol als kwaliteitsstempel. Dat helpt consumenten bij het maken van een keuze uit het grote productenaanbod. 'Het logo heeft zijn bestaansrecht door de jaren heen bewezen en helpt consumenten bij het maken van een weloverwogen keuze voor een innovatief product van hoge kwaliteit, dat aansluit op laatste trends in de consumentenmarkt', vertelt Katia Van Eecke, Director of Operations Support bij Voted Produc of the Year Worldwide. 'Door de goede zichtbaarheid van het logo stijgt de verkoopeffectiviteit van de producten gemiddeld met 25 procent en neemt het aantal kopers toe met zo’n 260 procent.'
(PvWK)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken