FD lanceert Focus-app voor ambitieuze professionals
- Media
- 21 sep 2017 @ 09:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladenMobileAppsUitgevers
- 21 sep 2017 @ 09:11
- Redactie Media
Het FD lanceert vandaag FD Focus, een app voor ambitieuze professionals. De app mikt op een doelgroep van ambitieuze, jonge professionals, die voor een vast bedrag per maand snel overzicht en toegang krijgen tot het beste van het FD met focus op technologie en innovatie.
FD Focus is een nieuwe native app van de makers van Het Financieele Dagblad. Elke werkdag voor het ontbijt ontvangen gebruikers met Focus het beste van het FD op hun mobiel. Voor minder dan 2,50 euro per week begint men geïnformeerd aan de dag. Het aanbod beslaat relevante stukken over tech en innovatie, aangevuld met artikelen van het FD die je niet mag missen. Deze stukken worden door de redactie handmatig geselecteerd en herschreven voor mobiel. Met de app wil het FD beantwoorden aan de behoefte van professionals om snel overzicht en toegang te krijgen tot de voor hen meest relevante selectie nieuwsartikelen van het FD.
Jan Bonjer, hoofdredacteur FD: 'In het huidige digitale tijdperk vraagt een verscheidenheid aan media onze aandacht en toewijding. Vanaf het moment dat de wekker gaat, vechten sociale media, entertainment, nieuws en journalistiek om onze digitale aandacht. Nooit eerder hadden we zo gemakkelijk toegang tot zoveel verschillende mediatypes. Van Netflix tot Blendle. Van fake news tot longreads. Daarbij zien we bij onze professionele doelgroep van het FD een steeds grotere noodzaak om snel en overzichtelijk relevante kwaliteitsjournalistiek tot zich te nemen. Met Focus willen we aan deze behoefte voldoen zonder de journalistieke kernwaarden van het FD uit het oog te verliezen.'
'Essentie van het nieuws'
FD Focus biedt in zeven artikelen toegang tot de essentie van het nieuws met focus op tech en innovatie. In 2018 zal Focus worden aangevuld met twee andere domeinen: financiën en ondernemerschap.
De app is beschikbaar voor Android en iOS. Redactioneel uitgangspunt is dat FD Focus de essentie van het nieuws in één oogopslag weergeeft. Daarbij krijgt de lezer toegang tot de bij dit nieuws behorende achtergrondartikelen en updates op FD.nl. Focus is alleen verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store voor een introductieprijs van 9,99 euro.
Met de app zet FD een belangrijke volgende stap op weg naar een toekomstbestendig businessmodel. De krant schakelde al definitief over naar een platform-onafhankelijke, omnichannel-aanpak, met FD.nl als hoofduitgave. FD Focus is de eerste digitale subuitgave van het FD.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
- Ziggo Sport verwerft triple CL... 30-04-2024
- Ster realiseert 201 miljoen euro in... 30-04-2024
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing