FD lanceert Focus-app voor ambitieuze ­­professionals

FD lanceert Focus-app voor ambitieuze ­­professionals
  • Media
  • 21 sep 2017 @ 09:11
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DagbladenMobileAppsUitgevers

Het FD lanceert vandaag FD Focus, een app voor ambitieuze ­­professionals. De app mikt op een doelgroep van ambitieuze, jonge professionals, die voor een vast bedrag per maand snel overzicht en toegang krijgen tot het beste van het FD met focus op technologie en innovatie.

FD Focus is een nieuwe native app van de makers van Het Financieele Dagblad. Elke werkdag voor het ontbijt ontvangen gebruikers met Focus het beste van het FD op hun mobiel. Voor minder dan 2,50 euro per week begint men geïnformeerd aan de dag. Het aanbod beslaat relevante stukken over tech en innovatie, aangevuld met artikelen van het FD die je niet mag missen. Deze stukken worden door de redactie handmatig geselecteerd en herschreven voor mobiel. Met de app wil het FD beantwoorden aan de behoefte van professionals om snel overzicht en toegang te krijgen tot de voor hen meest relevante selectie nieuwsartikelen van het FD.

Jan Bonjer, hoofdredacteur FD: 'In het huidige digitale tijdperk vraagt een verscheidenheid aan media onze aandacht en toewijding. Vanaf het moment dat de wekker gaat, vechten sociale media, entertainment, nieuws en journalistiek om onze digitale aandacht. Nooit eerder hadden we zo gemakkelijk toegang tot zoveel verschillende mediatypes. Van Netflix tot Blendle. Van fake news tot longreads. Daarbij zien we bij onze professionele doelgroep van het FD een steeds grotere noodzaak om snel en overzichtelijk relevante kwaliteitsjournalistiek tot zich te nemen. Met Focus willen we aan deze behoefte voldoen zonder de journalistieke kernwaarden van het FD uit het oog te verliezen.'

'Essentie van het nieuws'

FD Focus biedt in zeven artikelen toegang tot de essentie van het nieuws met focus op tech en innovatie. In 2018 zal Focus worden aangevuld met twee andere domeinen: financiën en ondernemerschap.

De app is beschikbaar voor Android en iOS.  Redactioneel uitgangspunt is dat FD Focus de essentie van het nieuws in één oogopslag weergeeft. Daarbij krijgt de lezer toegang tot de bij dit nieuws behorende achtergrondartikelen en updates op FD.nl. Focus is alleen verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store voor een introductieprijs van 9,99 euro.

Met de app zet FD een belangrijke volgende stap op weg naar een toekomstbestendig businessmodel. De krant schakelde al definitief over naar een platform-onafhankelijke, omnichannel-aanpak, met FD.nl als hoofduitgave. FD Focus is de eerste digitale subuitgave van het FD.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken