Hearst reorganiseert en schrapt 8 titels
- Media
- 17 mei 2021 @ 09:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 17 mei 2021 @ 09:30
- Sjaak Hoogkamer
Hearst Netherlands gaat reorganiseren, een adviesaanvraag is inmiddels ingediend bij de Ondernemingsraad. Van de 20 titels die Hearst uitgeeft sneuvelen in elk geval Esquire en Voque.
Eerder ingezette veranderingen in consumentengedrag, behoeften van adverteerders en mediaconsumptie zijn door de COVID-19 pandemie in een stroomversnelling geraakt. Om aan de veranderende eisen van consumenten en adverteerders te voldoen, moet Hearst Netherlands naar eigen zeggen reorganiseren.
Een belangrijk onderdeel van de voorgenomen reorganisatie is het aanbrengen van meer merkfocus door het verkleinen van het portfolio. Hearst Netherlands gaat waarschijnlijk stoppen met het uitgeven van 8 van de 20 merken in Nederland (6 hoofdmerken en 2 submerken): National Geographic Traveler (reguliere edities en National Geographic specials blijven bij Hearst), Elle eten.nl, Vogue, Vogue Living en Glamour. Esquire, Designer Vintage en Fiscalert
Condé Nast, eigenaar van de merken Vogue, Vogue Living en Glamour heeft de intentie deze merken met een nieuwe partner in Nederland uit te gaan geven.
Deze 12 titels blijven vooralsnog bij Haerst:
1. Quote
2. Quest
3. National Geographic
4. ELLE
5. ELLE Decoration
6. Cosmopolitan
7. Harper's Bazaar
8. Women's Health
9. Men's Health
10. Runners World
11. Bicycling
12. JAN
Naast de voorgenomen portfolioreductie worden in het kader van de reorganisatie ook andere maatregelen overwogen. Voordat Haerst meer inzicht kan gevenin de nieuwe koers en contouren van de organisatie, moet eerst het advies van de OR worden afgewacht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing