Huis-aan-huis uitgeverijen starten landelijk lokaal advertentieplatform Hypr
- Media
- 12 jan 2023 @ 07:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 jan 2023 @ 07:55
- Michiel van Zaane
Via het nieuw opgerichte advertentieplatform Hypr kunnen landelijke adverteerders en bureaus de digitale platformen van alle huis-aan-huis uitgevers in Nederland inschakelen. Het platform is opgericht door een collectief van grote zelfstandige uitgevers.
Het advertentieplatform is een initiatief van 12 uitgeverijen die ruim 60% van de totale oplage in Nederland vertegenwoordigen. Mediaondernemers Erik van Laar en Nico Hilhorst zijn betrokken bij de opzet en verdere ontwikkeling van Hypr. Robert Franke is aangesteld als managing director en verantwoordelijk voor de groei van het platform.
Robert Franke: ‘Het unieke van Hypr is dat een groot deel van de uitgevers tevens aandeelhouder is. Hierdoor is er geen ander belang dan hyperlocal advertising uit te dragen. Met Hypr kunnen we invulling geven aan de stijgende behoefte hieraan bij landelijke adverteerders en bureaus. Naast het grootste mediumbereik in print, met bijna acht miljoen lezers, kan nu ook lokaal getarget digitaal bereik worden ingezet via de websites en nieuws-apps van de huis-aan-huis uitgevers.’
Franke: ‘Betrouwbaar lokaal nieuws is steeds belangrijker aan het worden, niet alleen via print maar ook digitaal. Vele oorzaken liggen daaraan ten grondslag, maar feit is dat men zich - naast de dagelijkse boodschappen ook voor grote aankopen - veel meer lokaal aan het oriënteren is dan voorheen. De kracht van lokaal nieuws zien we ook terug in de recente onderzoeken van onder andere GFK en Kantar; daarin scoort het medium huis-aan-huis steevast het hoogst als het gaat om bereik, lokale binding en relevantie.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing