Huis-aan-huis uitgeverijen starten landelijk lokaal advertentieplatform Hypr

Huis-aan-huis uitgeverijen starten landelijk lokaal advertentieplatform Hypr
  • Media
  • 12 jan 2023 @ 07:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Via het nieuw opgerichte advertentieplatform Hypr kunnen landelijke adverteerders en bureaus de digitale platformen van alle huis-aan-huis uitgevers in Nederland inschakelen. Het platform is opgericht door een collectief van grote zelfstandige uitgevers.

Het advertentieplatform is een initiatief van 12 uitgeverijen die ruim 60% van de totale oplage in Nederland vertegenwoordigen. Mediaondernemers Erik van Laar en Nico Hilhorst zijn betrokken bij de opzet en verdere ontwikkeling van Hypr. Robert Franke is aangesteld als managing director en verantwoordelijk voor de groei van het platform.

Robert Franke: ‘Het unieke van Hypr is dat een groot deel van de uitgevers tevens aandeelhouder is. Hierdoor is er geen ander belang dan hyperlocal advertising uit te dragen. Met Hypr kunnen we invulling geven aan de stijgende behoefte hieraan bij landelijke adverteerders en bureaus. Naast het grootste mediumbereik in print, met bijna acht miljoen lezers, kan nu ook lokaal getarget digitaal bereik worden ingezet via de websites en nieuws-apps van de huis-aan-huis uitgevers.’

Franke: ‘Betrouwbaar lokaal nieuws is steeds belangrijker aan het worden, niet alleen via print maar ook digitaal. Vele oorzaken liggen daaraan ten grondslag, maar feit is dat men zich - naast de dagelijkse boodschappen ook voor grote aankopen - veel meer lokaal aan het oriënteren is dan voorheen. De kracht van lokaal nieuws zien we ook terug in de recente onderzoeken van onder andere GFK en Kantar; daarin scoort het medium huis-aan-huis steevast het hoogst als het gaat om bereik, lokale binding en relevantie.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken