Tien manieren hoe Facebook niet te gebruiken

Tien manieren hoe Facebook niet te gebruiken
  • Online
  • 12 mrt 2014 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Eric Siu schrijft op Entrepreneur over tien manieren waarop je als social media marketeer social media NIET moet gebruiken. Want er is natuurlijk een groot verschil tussen het gebruiken van social media omdat dat nou eenmaal van een bedrijf verwacht wordt of dat je als marketeer social media gebruikt om aan je businessdoelen te werken.

1. Je post niet met regelmaat.

2. Je krijgt geen nieuwe volgers.

3. Je zendt alleen.

4. Je adverteert.

5. Je post op al je sociale netwerken hetzelfde.

6. Je hebt geen social brand guideline-document waarin onder meer staat wie er verantwoordelijk is voor het posten op social media, hoe vaak er wordt geupdate, wat voor content er wordt geplaatst en wat voor taal er wordt gebruikt.

7. Je gebruikt een ‘post-voor-post’-beleid in plaats van een strategie.

8. Je negeert of delete negatieve reacties.

9. Je reageert niet snel genoeg (volgens onderzoek van Social Habit verwacht 32 procent van de klanten die reageren via social media binnen 30 minuten een reactie en 24% zelfs als het buiten kantoortijden is).

10. Je houdt je roi niet in de gaten.

Eric Siu is ceo van digital marketing agency Single Grain in San Francisco.

Klik hier voor het volledige artikel.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken