[Interview Energiedirect] Regelneef moet klanten van Energiedirect binden

[Interview Energiedirect] Regelneef moet klanten van Energiedirect binden
  • Online
  • 3 jul 2017 @ 10:54
  • 8602 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • AppsInterviewProducten en dienstenInnovatie
  • 3 jul 2017 @ 10:54
  • 8602 x gelezen
  • Wout Maas

Via de app Regelneef hebben klanten van Energiedirect alle relevante informatie over hun energiecontract ter beschikking. Met de zogeheten Vooruitkijker krijgen gebruikers advies over hun termijnbedrag, wat ze vervolgens zelf kunnen aanpassen om bijbetaling op de jaarnota te voorkomen. Marketing Director Jorrit Pijlman Energiedirect.nl wil met de app enerzijds klanten loyaal houden, en anderzijds is het een middel om de kosten laag te houden.

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen in deze app ten opzichte van de vorige?
Regelneef is een volledig nieuwe app die in samenwerking met onze klanten is ontwikkeld. Met de zogenaamde Vooruitkijker krijgen gebruikers advies over hun termijnbedrag, wat ze vervolgens zelf kunnen aanpassen om bijbetaling op de jaarnota te voorkomen. De persoonlijk tijdlijn laat belangrijke informatie en momenten rondom je contract zien in het verleden, heden en toekomst. Bijvoorbeeld wanneer je jaarrekening volgt of je huidige contract afloopt. Uit klantonderzoek blijkt dat klanten dit overzicht waarderen, het geeft controle en rust. Ten slotte de chat waarmee klanten op elk moment een vraag kunnen stellen aan een medewerker van energiedirect.nl. Op werkdagen van 09.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur reageren de klantadviseurs binnen 10 minuten.

Via welke kanalen, en binnen welke termijn loopt de Regelneefcampagne?
We starten met gefaseerde uitrol van de campagne en zitten daarbij onze eigen kanalen - eDM’s, de website,  maar ook social- en saleskanalen - in om onze klanten te informeren over Regelneef. We hebben daarvoor klantsegmenten geïdentificeerd en passen daarop een gepersonaliseerde contentstrategie toe. Zo krijgen bijvoorbeeld klanten die al in onze Mijn-omgeving hun energiezaken regelen een andere boodschap dan klanten die liever bellen. Regelneef zal ook zeker onderdeel zijn van onze toekomstige campagnes.

Hoeveel klanten heeft Energiedirect nu, en wat is de groeidoelstellig voor het komende jaar? 
Energiedirect.nl is momenteel de vierde speler in de markt en we hebben de ambitie om in de top 3 te spelen.

Verwacht u dat de lancering van de app Regelneef een positieve bijdrage zal leveren aan de groeidoelstelling?
Ja,  de verwachtingen van consumenten neemt toe. Hier spelen we op in met een aanvullende dienst zoals Regelneef om klanten loyaal te houden.  Wij vinden namelijk dat het regelen van je energiezaken zo min mogelijk energie moet kosten. Doordat klanten met de app zelf hun belangrijkste energiezaken regelen, kunnen we bovendien onze kosten laag houden en scherpe energietarieven blijven aanbieden.

In het interview met CustomerFirst stelt u dat u de NPS wilt verhogen. Wat is de NPS nu? En met hoeveel punten wilt u deze verhogen?
We willen de klanttevredenheid verhogen door energiezaken makkelijker te maken en daarin ligt onze lat hoog.

Via de Vooruitkijker krijgen gebruikers advies over hun termijnbedrag, en kunnen deze verhogen om bijbetaling te voorkomen. Behoort verlagen ook tot de mogelijkheden om te voorkomen dat je meer betaalt dan noodzakelijk is?
Ja, de Vooruitkijker geeft advies als je te veel of te weinig betaalt in vergelijking met je verbruik. De klant kan zelf kiezen of hij het advies overneemt.

In de toekomst moet het via de app mogelijk zijn om persoonsgegevens aan te passen, het energiecontract te verlengen en inzicht te krijgen in het verbruik. Waarom heeft u deze extra mogelijkheden niet al in deze app verwerkt? En per wanneer is dit wel mogelijk?
In overleg met klanten is de eerste release bepaald, ontwikkeld en op de markt gebracht. De klant heeft de prioriteiten bepaald. Zo hebben we de time-to-market  van de app kunnen verkorten. Na lancering krijgen we ook weer input doordat klanten Regelneef gebruiken. Zo geven we weer prioriteit aan nieuwe functionaliteiten. De komende tijd worden de extra mogelijkheden live gebracht.   




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken