Heineken Silver gelanceerd in eerste virtuele brouwerij

Heineken Silver gelanceerd in eerste virtuele brouwerij
  • Online
  • 17 mrt 2022 @ 15:18
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Distributie

De eerste virtuele brouwerij van Heineken werd geopend tijdens een exclusief evenement in Decentraland, een virtual reality platform dat draait op de Ethereum blockchain.

In de virtuele brouwerij, waar onder andere ambassadeur Thierry Henry te gast was, werd de Heineken Silver gelanceerd, het nieuwste bier van de brouwer. De gasten konden genieten van kreeft en kaviaar.

De virtuele Heineken Silver wordt gebrouwen met Binary Coded Hop, afkomstig van NPC (non-player character) telers. Het brouwproces wordt nauwkeurig in de gaten gehouden door speciale virtuele brouwers, de digitale vervangers van Heineken’s Meesterbrouwers.

Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken: ‘Heineken drink je thuis, in het café, restaurant of op een festival; vooral samen. Ook in de metaverse komen mensen steeds vaker samen en worden op een die manier connecties gemaakt. Het is geweldig dat er steeds meer mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te zijn.’

Dijkhuizen vervolgt over de virtuele lancering: ‘Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver. Het is een lancering met een knipoog. Ondanks dat de metaverse een plek is om nieuwe connecties aan te gaan, is bier een product waar je alleen in het echte leven optimaal van kunt genieten.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken