Heineken Silver gelanceerd in eerste virtuele brouwerij
- Online
- 17 mrt 2022 @ 15:18
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Distributie
- 17 mrt 2022 @ 15:18
- Ryan Baij
De eerste virtuele brouwerij van Heineken werd geopend tijdens een exclusief evenement in Decentraland, een virtual reality platform dat draait op de Ethereum blockchain.
In de virtuele brouwerij, waar onder andere ambassadeur Thierry Henry te gast was, werd de Heineken Silver gelanceerd, het nieuwste bier van de brouwer. De gasten konden genieten van kreeft en kaviaar.
De virtuele Heineken Silver wordt gebrouwen met Binary Coded Hop, afkomstig van NPC (non-player character) telers. Het brouwproces wordt nauwkeurig in de gaten gehouden door speciale virtuele brouwers, de digitale vervangers van Heineken’s Meesterbrouwers.
Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken: ‘Heineken drink je thuis, in het café, restaurant of op een festival; vooral samen. Ook in de metaverse komen mensen steeds vaker samen en worden op een die manier connecties gemaakt. Het is geweldig dat er steeds meer mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te zijn.’
Dijkhuizen vervolgt over de virtuele lancering: ‘Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver. Het is een lancering met een knipoog. Ondanks dat de metaverse een plek is om nieuwe connecties aan te gaan, is bier een product waar je alleen in het echte leven optimaal van kunt genieten.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- KPN introduceert App de Sint AI gestuurde Sinterklaaservaring...
- [onderzoek] Ruim helft jongeren herkent AI-content moeilijk
- Petersen presenteert boek AI-creativiteit voor profs
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

