Verkooppartners Bol.com in jaar tijd verdubbeld
- Online
- 9 jul 2021 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenDistributie
- 9 jul 2021 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Het aantal partners op Bol.com is in ruim een jaartijd verdubbelt naar 46.000 lokale ondernemers. Het omzetaandeel van de verkooppartners steeg met bijna vier procent naar 61 procent.
Dat blijkt uit de nieuwste PlatformMonitor van de Twinkle100-aanvoerder. In België daalde het percentage dat verkocht wordt door partners met drie procent naar 63,5 procent. Dat heeft te maken met een uitschieter in april in 2020, toen het omzetaandeel van Bol-partners op 74,5 procent lag.
Zowel in België als in Nederland nam het aantal actieve klanten op het platform verder toe. Wel is de stijging minder sterk in vergelijking met het eerste kwartaal van 2021. In een jaar tijd groeide het aantal actieve klanten door van 8,7 miljoen (juni 2020) naar 9,9 miljoen (juni 2021) in Nederland. In België werd in dezelfde periode een stijging waargenomen van 2,45 miljoen naar bijna 2,9 miljoen in juni 2021. Bekijk hier de nieuwe monitor.
(PvWK, bron: Twinkle/TG)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing