Alibaba verkleint CO2-voetafdruk en maakt logistiek groener

Alibaba verkleint CO2-voetafdruk en maakt logistiek groener
  • Online
  • 14 okt 2022 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieWinkelen

Platform Alibaba heeft het afgelopen jaar zijn CO2-voetafdruk verkleind, meer energiezuinige technologieën ingezet, zijn logistiek groener gemaakt en klanten aangespoord om milieuvriendelijke producten te kopen. Lees meer over het ESG-rapport.

De milieu-besparing is vergelijkbaar met de kooldioxide die in een jaar door 12.915 Amerikaanse huishoudens wordt gegenereerd, volgens het Environmental Social and Governance (ESG)-rapport van het platformbedrijf dat is gepubliceerd.

Aanjager van verandering
Naast het verhogen van het gebruik van hernieuwbare energiebronnen, zegt het Chinese Alibaba dat het gebruikmaakt van energie-efficiënte technologieën, groenere logistiek inzet en consumenten stimuleert om milieuvriendelijke producten te kopen. 'We geloven meer dan ooit in onze verantwoordelijkheid en ons vermogen om een ​​aanjager van positieve verandering te zijn', vertelt Alibaba Group-voorzitter en CEO Daniel Zhang in het rapport.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken