Alibaba verkleint CO2-voetafdruk en maakt logistiek groener
- Online
- 14 okt 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieWinkelen
- 14 okt 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Platform Alibaba heeft het afgelopen jaar zijn CO2-voetafdruk verkleind, meer energiezuinige technologieën ingezet, zijn logistiek groener gemaakt en klanten aangespoord om milieuvriendelijke producten te kopen. Lees meer over het ESG-rapport.
De milieu-besparing is vergelijkbaar met de kooldioxide die in een jaar door 12.915 Amerikaanse huishoudens wordt gegenereerd, volgens het Environmental Social and Governance (ESG)-rapport van het platformbedrijf dat is gepubliceerd.
Aanjager van verandering
Naast het verhogen van het gebruik van hernieuwbare energiebronnen, zegt het Chinese Alibaba dat het gebruikmaakt van energie-efficiënte technologieën, groenere logistiek inzet en consumenten stimuleert om milieuvriendelijke producten te kopen. 'We geloven meer dan ooit in onze verantwoordelijkheid en ons vermogen om een aanjager van positieve verandering te zijn', vertelt Alibaba Group-voorzitter en CEO Daniel Zhang in het rapport.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing