Studio Anneloes breidt digitale shopping experience uit met app

Studio Anneloes breidt digitale shopping experience uit met app
  • Online
  • 19 jan 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenWinkelenApps

De kleding van Studio Anneloes is verkrijgbaar in de winkels van 300 retailers, de Bijenkorf en via de eigen webshop, die in 2022 opnieuw is gelanceerd. Met ingang van 2024 is daar een extra digitale shopping experience van hoogwaardige kwaliteit aan toegevoegd, namelijk een gloednieuwe app.

Dat Studio Anneloes niet stilzit, is één ding dat zeker is. Naast dat er maandelijks een nieuwe collectie wordt gelanceerd met wekelijks nieuwe items (made-to-order), wordt er volop aangestuurd op innovatie en optimalisatie. Het lanceren van een shopping app voelt dan ook als een kers op de taart. Head of Marketing & E-commerce Leonie Lammers zegt: 'In de huidige, digitaliserende markt merken wij bij onze steeds bredere doelgroep dat hun shopgedrag zich richting apps verplaatst. Wij willen op deze manier awareness en consideratie rondom ons merk blijven creëren.'

Voor de ontwikkeling van de app heeft Studio Anneloes de handen ineengeslagen met JMango360, een zeer ervaren aanbieder van premium (shopping) apps. Lammers: 'Hierin hebben we elkaar uitgedaagd om de app naar een next level te brengen op het gebied van User Experience en look-and-feel. Zo land je als gebruiker op een beeldvullend home-scherm met een verticale swipe functie, iets dat direct zowel intuïtief als vernieuwend voelt.' Ook JMango360 is heel enthousiast, aldus CCO Marco Alewijnse: 'Wij kijken uit naar de lancering van deze app die in een zeer prettige samenwerking tot stand is gekomen. We zijn ervan overtuigd dat de Studio Anneloes app een waardevolle aanvulling zal zijn voor haar (loyale) klantengroep.'

Naast een prettige shopervaring biedt de app naar eigen zeggen de volgende voordelen:

- Ontvang gepersonaliseerde aanbevelingen op basis van shop- en zoekgedrag

- Blijf altijd up-to-date van bestelstatus, retouren en nieuwste items

- Maak deel uit van de Studio Anneloes community

- Bewaar items op de wishlist en plaats bestellingen wanneer zij dat willen

- Krijg op geo-locatieniveau inzicht in de winkelvoorraad en events van de winkel(s) bij hen in de buurt

Met de lancering van dit nieuwe digitale touchpoint wil Studio Anneloes verder bouwen aan de 360 graden belevingswereld waar mode, inspiratie en female empowerment centraal staan. 'Wij grijpen dit aan als dé manier om onze Studio Anneloes community op mobile-first wijze optimaal onder te dompelen in de wereld van ons merk. Dit draagt bij aan een gepersonaliseerde beleving, die uiteindelijk zorgt voor optimaal gebruiksgemak en blije, geïnspireerde klanten.'

Ondertussen zijn ze bij de studio nog druk bezig met twee andere grote ontwikkelingen die binnenkort aan de app worden toegevoegd, waarmee ze een brug slaan tussen duurzaamheid en community. De app is te downloaden via de App Store of Google Play Store. 
(PvWK)

 

Over Studio Anneloes
'Studio Anneloes wil een wereld creëren waarin vrouwen zich sterk, zelfverzekerd en comfortabel voelen. Met respect voor elkaar en voor de omgeving. Wekelijks leveren ze ready-to-wear items, waarin vrouwen zich empowered en zelfverzekerd voelen.'

(bron: SAL)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken