Mountain Dew in Nederland

Mountain Dew in Nederland
  • Sponsoring
  • 5 mrt 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Fan

Mountain Dew is al jaren een van de grootste frisdrankmerken in de Verenigde Staten en neemt een vierde plek in op de lijst van bekendste frisdranken ter wereld. Het merk positioneert zich als dé frisdrank voor grensverleggende jongeren die alles uit het leven willen halen. Kenmerkend van Mountain Dew is de neongroene kleur van de verpakking en het knallende logo.

In het buitenland lieert Mountain Dew zich, onder andere als sponsor, aan action sports, muziek en street art. Ook in Nederland staan er dit jaar promoties rondom skateboardevents op stapel in samenwerking met Tacky, een online skateboard, snowboard en surfmagazine. Met de slogan “Do the Dew!” wil het merk jongeren stimuleren hun passie om te zetten in actie en zet het merk zich als eigenzinnig en expressief in de markt.

Michael Blankert, senior brand manager PepsiCo vertelt: ‘Al jaren inspireert Mountain Dew jongeren over de hele wereld om hun grenzen te verleggen en hun eigen ding te doen. Nu gaat Mountain Dew eindelijk ook Nederland veroveren. Het is een frisdrank buiten de gebaande paden: a liquid like no other!’

Mountain Dew begint in Nederland in eerste instantie klein, maar heeft wel de ambitie om over 3 tot 5 jaar meer in sponsoring van action sports en/of muziek aan de slag te gaan.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken