Ra*w en Bauer Media Outdoor maken winnaars DOOH Challenge 2025 bekend

Ra*w en Bauer Media Outdoor maken winnaars DOOH Challenge 2025 bekend
  • Bureaus
  • 2 okt 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het thema van de outdoor-challenge dit jaar, ‘Unlock the Nextgen’, daagde volgens het Ra*w-bestuur studenten en starters uit om een ontwerp te creëren dat zowel realistisch en relevant is, als hoop en verbeeldingskracht oproept.

De inzendingen resulteerden in vernieuwende content, ontwikkeld door jonge makers en afgestemd op hun generatie.

De deelnemers werkten aan creatieve concepten voor de 240 Nextgen Media-schermen op Nederlandse scholen en universiteiten, die dagelijks duizenden scholieren en studenten bereiken. Uit alle inzendingen selecteerde de jury drie winnaars. Het winnende concept wordt binnenkort daadwerkelijk op de schermen vertoond.

Juryproces
De jury, bestaande uit Stefanie Kooijman (Bauer Media Outdoor), Albert Vegers (Alfred International), Yesol (creative designer/producer) en Monique (Dept), beoordeelde de inzendingen op originaliteit, toepasbaarheid in DOOH en de kracht van de boodschap. Volgens de jury vielen de drie winnende concepten op door hun actualiteit, herkenbaarheid en frisse tone of voice.

Winnaars

  • De eerste prijs ging naar Sanne van den Boogaard, Dean Flaat en Amy Sanders met Some answers only live in you. De jury prees het concept als ‘een sterk idee met een herkenbare tone of voice en een scherpe insight’.
  • De tweede plaats werd behaald door Dion Slegt met Change starts with you, dat door de jury werd omschreven als ‘een inspirerende boodschap die de kijker bij zichzelf laat beginnen’.
  • De derde plek was voor Anna Grimailova en Niels Spaans met Internet Grandma. De jury noemde het concept ‘typisch Gen Z & Alpha: licht sarcastisch, maar daardoor juist leuk en empowering’.

Over Ra*w
'Ra*w is een platform voor jong talent in de creatieve industrie. Het biedt sessies, workshops en evenementen, waaronder de Cannes Summer Course, gericht op talentontwikkeling en voorbereiding op een succesvolle carrière. RAW zet zich in voor ondersteuning en verbinding van jong talent en wil daarbij ook de creatieve sector als geheel vooruithelpen, onder meer door meer diversiteit en inclusie te stimuleren.'

(bron: Ra*w)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken