Heineken opent vergeten daken met Rooftop Revival

Heineken opent vergeten daken met Rooftop Revival
  • Bureaus
  • 30 sep 2025 @ 13:06
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Heineken lanceert met Rooftop Revival een nieuwe wereldwijde campagne die vergeten stedelijke ruimtes nieuw leven inblaast. In Seoul werden verlaten daken omgetoverd tot bruisende ontmoetingsplekken, waar duizenden stadsbewoners samenkwamen voor muziek, kunst en culinaire ervaringen.

De campagne, ontwikkeld door LePub, speelt in op de zogenoemde ‘proximity paradox’: ondanks de drukte in wereldsteden voelen veel mensen zich eenzaam. Uit onderzoek blijkt dat 57 procent van stedelingen in steden als Londen, Tokio en New York regelmatig eenzaamheid ervaart. Vooral Generatie Z en Millennials lopen daarin voorop.

‘We mogen steden dan niet volledig kunnen herontwerpen, maar we kunnen mensen wél inspireren de bestaande ruimtes anders te gebruiken’, zegt Nabil Nasser, Global Head van Heineken. ‘Door vergeten daken om te vormen tot sociale hubs creëren we plekken waar mensen elkaar ontmoeten, vieren en zich verbonden voelen.’

Bekijk de campagnefilm hieronder:



In Seoul vonden drie dagen lang exclusieve evenementen plaats, met onder andere een intiem optreden van K-Pop-ster Dino, een designworkshop van kunstenaar Cha Inchul en een interactieve foodtasting met chef Cho SeoHyeoung. Het ontwerp van de ruimtes werd geïnspireerd door de Koreaanse Peyong-Sang, traditioneel gebruikt als ontmoetingsplek.

Fotograaf Tom Hegen legde de transformaties vast vanuit de lucht. ‘Deze evenementen bewijzen dat oplossingen voor eenzaamheid niet altijd nieuwbouw vereisen’, aldus Hegen. ‘Soms is een frisse blik op wat al bestaat genoeg om mensen samen te brengen.’ Ook architect Byoung Soo Cho onderstreept het belang: ‘Steden draaien vaak om productiviteit, niet om verbinding. Heineken laat zien dat vergeten plekken juist katalysatoren voor sociaal contact kunnen worden.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken