Heineken opent vergeten daken met Rooftop Revival

- Bureaus
- 30 sep 2025 @ 13:06
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 sep 2025 @ 13:06
- Kel Koenen
Heineken lanceert met Rooftop Revival een nieuwe wereldwijde campagne die vergeten stedelijke ruimtes nieuw leven inblaast. In Seoul werden verlaten daken omgetoverd tot bruisende ontmoetingsplekken, waar duizenden stadsbewoners samenkwamen voor muziek, kunst en culinaire ervaringen.
De campagne, ontwikkeld door LePub, speelt in op de zogenoemde ‘proximity paradox’: ondanks de drukte in wereldsteden voelen veel mensen zich eenzaam. Uit onderzoek blijkt dat 57 procent van stedelingen in steden als Londen, Tokio en New York regelmatig eenzaamheid ervaart. Vooral Generatie Z en Millennials lopen daarin voorop.
‘We mogen steden dan niet volledig kunnen herontwerpen, maar we kunnen mensen wél inspireren de bestaande ruimtes anders te gebruiken’, zegt Nabil Nasser, Global Head van Heineken. ‘Door vergeten daken om te vormen tot sociale hubs creëren we plekken waar mensen elkaar ontmoeten, vieren en zich verbonden voelen.’
Bekijk de campagnefilm hieronder:
In Seoul vonden drie dagen lang exclusieve evenementen plaats, met onder andere een intiem optreden van K-Pop-ster Dino, een designworkshop van kunstenaar Cha Inchul en een interactieve foodtasting met chef Cho SeoHyeoung. Het ontwerp van de ruimtes werd geïnspireerd door de Koreaanse Peyong-Sang, traditioneel gebruikt als ontmoetingsplek.
Fotograaf Tom Hegen legde de transformaties vast vanuit de lucht. ‘Deze evenementen bewijzen dat oplossingen voor eenzaamheid niet altijd nieuwbouw vereisen’, aldus Hegen. ‘Soms is een frisse blik op wat al bestaat genoeg om mensen samen te brengen.’ Ook architect Byoung Soo Cho onderstreept het belang: ‘Steden draaien vaak om productiviteit, niet om verbinding. Heineken laat zien dat vergeten plekken juist katalysatoren voor sociaal contact kunnen worden.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kansspelautoriteit waarschuwt jongeren met nieuwe campagne
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20 jarig jubileum
- Ra*w en One:Nil dagen creatief talent uit met Ajax-pitch
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen
- Refurbed met Counter in zee
- NIO herdefinieert de autowereld door focus op community...
Laatste Nieuws
- Heineken opent vergeten daken met... 30-09-2025
- ING start campagne tegen online... 30-09-2025
- Aimici wil AI inzetten ter... 30-09-2025
- Branche tekent voor eerlijke... 29-09-2025
- EW lanceert verkiezingscampagne... 29-09-2025
- Inholland kiest Dentsu voor... 29-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes