Nieuwe campagne benadrukt belang intellectueel eigendom

- B2b
- 22 sep 2025 @ 10:21
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 sep 2025 @ 10:21
- Kel Koenen
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland lanceren vandaag de campagne Create, Protect & Benefit, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau. Het doel: ondernemers op een laagdrempelige manier bewust maken van de waarde van intellectueel eigendom.
Veel ondernemers denken pas aan bescherming als hun idee al gekopieerd is of een merknaam bezet blijkt. Het vernieuwde platform create-protect-benefit.com moet daar verandering in brengen. Daar vinden ondernemers praktische tips, herkenbare verhalen en toegankelijke informatie die aansluit bij hun kennisniveau.
‘Ondernemers zijn vaak ontzettend goed in wat ze doen maar vergeten in hun enthousiasme vaak hun werk goed te beschermen,’ zegt Joeri Jansen, creatief directeur bij Roorda. ‘Door ondernemers op een impactvolle en niet-juridische manier aan te spreken, willen we intellectueel eigendom een urgent en vanzelfsprekend onderdeel van ondernemen maken.’
Bekijk de campagnefilm hieronder:
De campagne richt zich vooral op startende en groeiende ondernemers in België en Nederland, van creatieve zelfstandigen tot innovatieve start-ups en dienstverleners. Zij hebben vaak weinig ervaring met octrooien of merkrechten, terwijl die juist kunnen helpen bij investeerders of betrouwbare samenwerkingen.
Yves Hoffmann, Deputy Director General bij BOIP en voorzitter van de CPB Stuurgroep, benadrukt het belang van deze aanpak: ‘Met Create, Protect & Benefit willen we het bewustzijn vergroten bij ondernemers die de weg naar officiële instanties meestal niet vanzelf vinden. Roorda weet dit thema te vertalen naar herkenbare situaties en simpele, praktische informatie. Wij ervaren de samenwerking echt als een partnerschap.’
Het initiatief Create, Protect & Benefit bestaat sinds 2020 en wordt gedragen door vijf overheidsorganisaties die gezamenlijk intellectueel eigendom beter op de kaart willen zetten.
Credits:
Verantwoordelijk bij CPB: Eline van Elk, Sophie Reitsma en Yves Hoffmann
Bureau: Roorda Reclamebureau
Strategie: Bart de Vos (Tabula rasa)
Creatie: Joeri Jansen, Jette Rood, Robin van Schaik en Lian Willemse
Account: Lieke Joosten, Romee Witte en Merel van Buuren
Digital manager: Alex de Kok
Design & motion design: Jorn Slotboom, Myrthe van Duinen en Patrick Gamelkoorn
Website: Just
Regisseur: Joeri Jansen
Productiehuis: Kaaps Film
Producer: Frank Borghstijn
Productie assistent: Marieke de Haan, Jarno Switsar en Ilias Renfurm
Producer/ opnameleider: Lisa Post
D.O.P.: Olaf Tijhuis
Gaffer: Jan Nelemans
Best Boy: Bence te Riele
Geluid: Dickenson Eekman
Offline montage: Karel Schepp
Sounddesign: Feike de Wit (SoundCircus)
Grading: Tom Lems
Audiobewerking: Klevr Sounddesign
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne benadrukt belang... 22-09-2025
- Marketingtransfers week 38, 202519-09-2025
- Adyen ondersteunt wereldwijde... 17-09-2025
- Steven Bodde nieuwe CEO Traffic Today16-09-2025
- TicketSwap onthult trends... 15-09-2025
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes