Adnight lanceert eerste editie 'Marketing Talks' speciaal voor marketeers

Adnight lanceert eerste editie 'Marketing Talks' speciaal voor marketeers
  • Bureaus
  • 22 sep 2025 @ 13:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op 10 oktober 2025 start de achtste editie van Adnight met een nieuw inhoudelijk programma voor marketeers en brand managers om ze nog intensiever bij het festival te betrekken: Adnight Marketing Talks.

Dit betreft een mini-conferentie met inspirerende talks over de toekomst van branding, creativiteit en de samenwerking tussen merken en bureaus.

Het programma wordt georganiseerd door Adnight in samenwerking met Nima Young Professionals. Daarnaast verbindt JCDecaux zich als partner aan de eerste editie. Marketing Talks is de aftrap voor het avondprogramma van Adnight. 'Op vrijdag 10 oktober 2025 tussen 15:00 en 17:00 uur zijn marketeers welkom bij Club Ace in de Houthavens. Daarna kunnen bezoekers het bureauprogramma van Adnight induiken.'

Het programma wil een mix van merk- en bureauperspectieven samenbrengen. Eveline Eberhardt, head of brand & content bij Marktplaats presenteert samen met Nik Sluijs van Happiness Amsterdam ‘Embrace AI to beat AI’, over authenticiteit, human insights en human creativity. Met Marktplaats Toys als perfecte bewijsvoering.

Vanuit de samenwerking tussen McDonald’s en hun social bureau Ace gaan Ruben Scholten, digital brand manager bij McDonald’s Nederland, en Mitzi Wiebring, creative social lead van Ace, in gesprek over social listening en de cultuur van McDonald's.

Eva Nooitgedagt (voormalig head of brand van Coolblue) en Alewijn Dekker – beiden medeoprichters van New Era Consultancy – delen vervolgens hun visie op de kracht van brand experience: hoe je een merkbelofte vertaalt naar een merkbeleving die in de hele organisatie tot leven komt en waarmee je klanten verrast.
Tot slot vertellen KPN en Dentsu Creative over de opvolger van de award winning case ‘Stukje van mij’; ‘Iedereen behalve’, de recent gelanceerde campagne tegen online pesten, zoals we al lazen op MT.

Na afloop is er ruimte voor een netwerkborrel, waarna bezoekers om 17.00 uur naadloos kunnen doorstromen naar de feestelijke opening van Adnight 2025, waarbij 45 Amsterdamse bureaus hun deuren openen voor publiek voor meer dan 160 talks en activiteiten. Adnight Marketing Talks is gratis voor marketeers en brand managers maar registratie is verplicht, meldt de organisatie. Op Adnight Marketingtalks kunnen geïnteresseerden zich registreren. Bezoekers van Marketing Talks krijgen de mogelijkheid om met korting tickets voor het hele festival te bemachtigen, vertelt Adnight nog.

foto: Adnight

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken