Lidl kiest nieuw merkkompas: ‘Je verdient ’t’

Lidl kiest nieuw merkkompas: ‘Je verdient ’t’
  • Food-en-retail
  • 22 sep 2025 @ 09:43
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na 28 jaar gooit Lidl het roer om met een internationale merkcampagne en een nieuwe slogan: ‘Je verdient ’t.’ Daarmee zet de supermarktketen niet alleen een frisse positionering neer, maar spreekt ze ook een stevige ambitie uit: van grootste retailer naar meest geliefde merk van Europa.

‘Lidl wil inspireren, ondersteunen en er zijn als het er écht toe doet’, zegt Stephanie Both, CCO Lidl Nederland. ‘De nieuwe slogan maakt dat zichtbaar. Lidl biedt niet alleen waar voor je geld, maar is er op alle kleine en grote momenten in je leven.’

De campagne, die in alle 31 Europese landen wordt uitgerold, markeert de verschuiving van product en prijs naar emotionele waarde. Lidl blijft de vertrouwde discounter, maar profileert zich nadrukkelijk als partner in het dagelijks leven van haar klanten. Both: ‘Klanten kiezen met hun hoofd, fans kiezen met hun hart. Wij willen de relatie met onze klant versterken in plaats van alleen de winkel te zijn waar je je boodschappen doet.’

De nieuwe merkcampagne loopt van 21 september tot en met 12 oktober en is zichtbaar via televisie, radio, social media, out-of-home en digitale kanalen. Tegelijkertijd krijgt Lidl een vernieuwde visuele identiteit: fris, herkenbaar en consistent in alle Europese markten.

Met de nieuwe koers blijft Lidl trouw aan haar roots, maar kiest het nadrukkelijk voor een bredere rol in de samenleving. Of zoals Both het samenvat: ‘Lidl blijft Lidl, maar wordt méér. Elke klant verdient het – vandaag, morgen en elke dag.’

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken