Lidl kiest nieuw merkkompas: ‘Je verdient ’t’

- Food-en-retail
- 22 sep 2025 @ 09:43
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 sep 2025 @ 09:43
- Kel Koenen
Na 28 jaar gooit Lidl het roer om met een internationale merkcampagne en een nieuwe slogan: ‘Je verdient ’t.’ Daarmee zet de supermarktketen niet alleen een frisse positionering neer, maar spreekt ze ook een stevige ambitie uit: van grootste retailer naar meest geliefde merk van Europa.
‘Lidl wil inspireren, ondersteunen en er zijn als het er écht toe doet’, zegt Stephanie Both, CCO Lidl Nederland. ‘De nieuwe slogan maakt dat zichtbaar. Lidl biedt niet alleen waar voor je geld, maar is er op alle kleine en grote momenten in je leven.’
De campagne, die in alle 31 Europese landen wordt uitgerold, markeert de verschuiving van product en prijs naar emotionele waarde. Lidl blijft de vertrouwde discounter, maar profileert zich nadrukkelijk als partner in het dagelijks leven van haar klanten. Both: ‘Klanten kiezen met hun hoofd, fans kiezen met hun hart. Wij willen de relatie met onze klant versterken in plaats van alleen de winkel te zijn waar je je boodschappen doet.’
De nieuwe merkcampagne loopt van 21 september tot en met 12 oktober en is zichtbaar via televisie, radio, social media, out-of-home en digitale kanalen. Tegelijkertijd krijgt Lidl een vernieuwde visuele identiteit: fris, herkenbaar en consistent in alle Europese markten.
Met de nieuwe koers blijft Lidl trouw aan haar roots, maar kiest het nadrukkelijk voor een bredere rol in de samenleving. Of zoals Both het samenvat: ‘Lidl blijft Lidl, maar wordt méér. Elke klant verdient het – vandaag, morgen en elke dag.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker
- ACM onderzoekt marges en prijsstrategieën supermarkten
- DPG Media en Albert Heijn lanceren crossmediaal receptconcept
- Intergamma lanceert retailmedia-netwerk
- Primeur in Haarlem: eerste 'braingym' van Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Oma's Soep viert 100.000e ontmoeting... 22-09-2025
- Jumbo lanceert spaaractie 'Samen... 22-09-2025
- Lidl kiest nieuw merkkompas: ‘Je... 22-09-2025
- Huismerk vleesvervangers winnen op... 22-09-2025
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes