Oma's Soep viert 100.000e ontmoeting tijdens 'Week tegen Eenzaamheid'

- Food-en-retail
- 22 sep 2025 @ 12:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 22 sep 2025 @ 12:00
- Peter van Woensel Kooy
Stichting Oma’s Soep heeft deze maand haar 100.000e ontmoeting tussen jong en oud gevierd. De mijlpaal valt samen met de Nationale Week tegen Eenzaamheid van 25 september tot 1 oktober 2025. Ter gelegenheid daarvan presenteerde de organisatie in Den Haag een pakket met vijf voorstellen om eenzaamheid structureel terug te dringen.
Het document werd aangeboden aan Tweede Kamerlid Mohammed Mohandis (GroenLinks-PvdA, foto links), voorzitter van de Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De ideeën zijn gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en ervaringen uit de vele ontmoetingen die de stichting de afgelopen jaren organiseerde. De voorstellen omvatten onder meer het toekennen van studiepunten voor vrijwilligerswerk, eenzaamheidsscreening door huisartsen, gemengde woonvormen voor jong en oud, beloningen voor vrijwilligerswerk en professionalisering van vrijwilligersprogramma’s.
Oprichter Martijn Canters benadrukt dat het tijd is om opgedane ervaring om te zetten in beleid: ‘Met Oma’s Soep laten we zien dat sociale impact en ondernemerschap elkaar versterken. Nu we deze mijlpaal bereiken, willen we onze inzichten delen zodat de strijd tegen eenzaamheid landelijk meer kracht krijgt.’
Ook Mohandis sprak zijn waardering uit: ‘Wat Oma’s Soep onderneemt heeft een grote betekenis voor de samenleving. Ze bieden bruikbare handvatten die mensen verbinden en laten zien hoe een beweging van onderaf kan bijdragen aan meer verbondenheid.’
De viering werd omlijst door het jaarlijkse Oma’s Festival, waar ouderen, jongeren en vrijwilligers samenkwamen voor muziek en gezelligheid. Onder anderen Dries Roelvink trad op tijdens dit feestelijke moment.
Stichting Oma’s Soep organiseert door het hele land activiteiten om ouderen en jongeren samen te brengen. De stichting wordt gefinancierd door Oma’s Soep B.V., dat de helft van de winst doneert en via de verkoop van soepen, maaltijden en salades de sociale missie ondersteunt.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker
- ACM onderzoekt marges en prijsstrategieën supermarkten
- DPG Media en Albert Heijn lanceren crossmediaal receptconcept
- Intergamma lanceert retailmedia-netwerk
- Primeur in Haarlem: eerste 'braingym' van Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Oma's Soep viert 100.000e ontmoeting... 22-09-2025
- Jumbo lanceert spaaractie 'Samen... 22-09-2025
- Lidl kiest nieuw merkkompas: ‘Je... 22-09-2025
- Huismerk vleesvervangers winnen op... 22-09-2025
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes