ING start campagne tegen online fraude

- Bureaus
- 30 sep 2025 @ 11:30
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 sep 2025 @ 11:30
- Tamara de Vos
Na onderzoek naar de zorgen van Nederlanders over online fraude, lanceert ING de nieuwe bewustwordingscampagne ‘Wie is jouw tweede paar ogen?’ op Instagram en TikTok.
Volgens recent onderzoek van ING en onderzoeksbureau Validators verwacht een groeiend aantal Nederlanders slachtoffer te worden van online fraude. Vooral valse webshops en nieuwe technologieën zoals AI en voice cloning baren zorgen. Generatie Z voelt zich opvallend minder goed geïnformeerd over hoe fraude te herkennen en voorkomen.
De onderzoekers concluderen dat mensen zich veiliger voelen bij online bankieren wanneer zij goed zijn geïnformeerd. Een ruime meerderheid geeft aan regelmatig geïnformeerd te willen worden over frauderisico’s en beschermingsmaatregelen.
Nieuwe campagne
De nieuwe social mediacampagne bouwt voort op de eerdere campagne ‘Check het Gesprek’. In de huidige aanpak worden vormen van fraude zoals datingfraude en aankoopfraude benoemd. De centrale boodschap luidt: met een tweede paar ogen ben je weerbaarder tegen oplichting. ING roept op om verdachte berichten altijd te bespreken met iemand uit de eigen omgeving.
Samenwerking
‘Fraude voorkomen begint bij bewustwording’, zegt Adine Wempe, directeur Fraude bij ING. ‘We zien dat mensen steeds vaker willen weten hoe ze fraude kunnen herkennen en voorkomen. Daarom zetten we in op begrijpelijke informatie via kanalen die mensen dagelijks gebruiken.’ Wempe benadrukt dat effectieve fraudepreventie alleen mogelijk is met samenwerking: ‘Wij blijven alle partijen oproepen om samen te werken en een stap vooruit te zetten in de strijd tegen online fraude.’
Credits:
Opdrachtgever: ING
Onderzoek: Validators
Bureau: TBWA\NEBOKO
Media: Instagram, TikTok
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kansspelautoriteit waarschuwt jongeren met nieuwe campagne
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20 jarig jubileum
- Ra*w en One:Nil dagen creatief talent uit met Ajax-pitch
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen
- Refurbed met Counter in zee
- NIO herdefinieert de autowereld door focus op community...
Laatste Nieuws
- Heineken opent vergeten daken met... 30-09-2025
- ING start campagne tegen online... 30-09-2025
- Aimici wil AI inzetten ter... 30-09-2025
- Branche tekent voor eerlijke... 29-09-2025
- EW lanceert verkiezingscampagne... 29-09-2025
- Inholland kiest Dentsu voor... 29-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes