Marketingtransfers week 39, 2025

Marketingtransfers week 39, 2025
  • B2b
  • 26 sep 2025 @ 09:45
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

​Ook deze week laat de marketingwereld weer volop beweging zien. Professionals maken de overstap van bureau naar merkzijde en andersom, keren terug bij eerdere werkgevers of nemen juist afscheid na jarenlange dienstverbanden. Opvallend zijn de benoemingen in strategische en leidinggevende functies, evenals verschuivingen die samenhangen met digitale groei, internationale ambities en veranderende marktomstandigheden. Daarnaast zijn er bestuurswisselingen, creatieve uitbreidingen en carrièreswitches richting maatschappelijke impact. MarketingTribune zet alle transfers van deze week op een rij.

Menno Dings keert terug naar Open32, de Nederlandse multibrand mode- en jeanswinkel, als Marketing Manager eCommerce. Open32 en Silvercreek zijn onderdeel van B32 Groep. Dings is geen onbekende binnen de organisatie: van 2014 tot en met 2021 vervulde hij dezelfde functie binnen de B32 Groep. Hij komt van OFM (voorheen Only for Men). ‘Het voelt goed om terug te zijn bij Open32 en Silvercreek. Veel is vertrouwd, maar de retailwereld ziet er vandaag de dag compleet anders uit. Juist daarin zit de uitdaging: samen het verschil maken, digitale groei versnellen én onze merken sterker neerzetten - online én in de winkels.’

Menno Dings

Head of Content Bouke van den Berg verlaat na bijna 12 jaar het Act Agency-nest om aan de slag te gaan als SEO-specialist bij Afix. Met gemengde gevoelens blijkt op LinkedIn: ‘Het mooist mogelijke afscheid dat ik me kon wensen! Na 11,5 jaar vlieg ik uit. Verlaat ik mijn - nog altijd - eerste werkgever. Drie bedrijfsnamen en vier kantoren verder is dit het moment voor iets nieuws. Maandag start ik als SEO-specialist bij Afix! Daar ben ik hartstikke blij mee, maar die keuze ging niet over één nacht ijs. Want 11,5 jaar ging ik met plezier naar mijn werk. Ontwikkelde ik me als mens en beroepsmatig. Had ik zelden stress en altijd veel lol op de werkvloer. En genoot ik vanaf dag 1 het volste vertrouwen van Danijel Dercksen, die mij - ondanks de stropdas die ik tijdens de sollicitatie aan had - als broekie van 25 een kans gaf die ik met beide handen aangreep. Eentje waarvoor ik altijd dankbaar zal blijven. Het werd een afscheid met een traan, maar vooral een lach. Want als je 11,5 jaar samenwerkt maak je samen veel moois mee. Natuurlijk op werkgebied, maar ook zeker op persoonlijk vlak. Van contentcowboys naar huisje-boompje-beestje. Met als slotstuk donderdag een afscheid om ontzettend dankbaar voor te zijn. Met een trip down memory lane, mooie woorden, gezellige spelletjes, lekker eten en, met wat liquid courage, ook nog een legendarische karaokesessie. Act Agency en alle (oud)-collega’s houden altijd een speciaal plekje in mijn hart, deze 11,5 jaar waren iets heel speciaals 😊💙’

Bouke van den Berg

Digital transformation group Yuma kondigt de benoeming aan van Mark de Groot als nieuwe Chief Executive Officer. Hij vervult sinds januari 2025 de rol van interim-CEO. Hans Bossenbroek, voorzitter van de Raad van Bestuur van Yuma: ‘Mark heeft als interim-CEO sterk leiderschap en visie laten zien. Hij combineert strategisch inzicht met een duidelijke focus op samenwerking en resultaat, en is daarmee de juiste leider om Yuma door de volgende groeifase te leiden.’

Mark de Groot

Na 3,5 jaar bij Dentsu Creative maakt Tobias Vermeiren de overstap naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director. Bij Dentsu werkte hij onder meer op het KPN-account, waar hij een belangrijke rol speelde in de ontwikkeling van het merkplatform Beter Internet, de campagne Stukje van Mij en de populaire Louis de kat-campagnes. Vermeiren tekende ook voor KPN’s nieuwste merkcampagne Iedereen Behalve, met soundtrack van S10, waarin aandacht wordt gevraagd voor online buitensluiten. ‘Ik volgde Alfred al langer en heb ook intensief met ze samengewerkt’, zegt hij. ‘Er zitten veel bekende gezichten en vanaf het eerste gesprek voelde het als een plek waar ik mij thuis voel en mij verder kan ontwikkelen als (creatief) merkstrateeg. Alfred is een sterk bureau met mooie merken, een goede vibe en gepassioneerde mensen met liefde voor het vak. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen.’ Bij Alfred gaat Vermeiren niet alleen aan de slag voor klanten als ASN Bank, maar draagt hij ook bij aan de verdere ontwikkeling van het bureau. Managing Director Eddy Salfischberger is enthousiast: ‘Met Tobias halen we niet alleen een ervaren merkstrateeg binnen, die bewezen heeft dat hij marktstrategieën kan ontwikkelen die zowel creatief als commercieel succesvol zijn. Zijn trackrecord bij KPN spreekt boekdelen en past perfect bij onze ambitie om de Happy Many in een versplinterd medialandschap consistent te blijven raken.’

Tobias Vermeiren

De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) maakt vandaag een bestuurswijziging bekend. Na jaren van waardevolle inzet neemt Martijn Swijghuisen Reigersberg afscheid van zijn rol als bestuurslid. Tegelijkertijd verwelkomt SAN twee nieuwe leden in het bestuur: Karlien Serrarens, Director Brand & Communicatie bij PwC Nederland, en Inge Wortelboer, Director Marcom/Campagnes & Activatie bij Albert Heijn.

Inge Wortelboer en Karlien Serrarens

Victoria Warmerdam sluit zich aan bij 100% Film & Photography als regisseur. Zij won dit jaar een Oscar voor haar korte film I’m Not a Robot. Gijs Determeijer, partner bij 100%: ‘Victoria is een van de meest spannende makers van dit moment. Haar gevoel voor humor, haar vertelkunst en de manier waarop ze acteurs tot hun beste spel weet te brengen, vind ik enorm inspirerend. We kunnen niet wachten om dat naar de commerciële wereld te brengen en samen campagnes te ontwikkelen.’ Warmerdam vult aan: ‘Ik ben ontzettend blij om me bij het internationale roster van 100% aan te sluiten. Hun gedurfde en ambitieuze visie en het inspirerende werk waar ze wereldwijd om bekendstaan, maken dit tot een droom-samenwerking. Ik kijk ernaar uit om nieuwe connecties te leggen - zowel internationaal als dichtbij huis - en bij te dragen aan de creatieve energie die ontstaat wanneer je de grenzen van storytelling opzoekt.’

Victoria Warmerdam

Michael Petit verruilt Markteffect voor big brother The Relevance Group waar hij Head of Marketing & Communications wordt voor de hele groep, waar Markteffect ook deel van uitmaakt: ‘De afgelopen jaren heb ik met ontzettend veel plezier gewerkt bij Markteffect. Waar ik in 2009 als student ooit begon bij een klein bureau met vijf collega’s, groeide uit tot één van de grootste onderzoeksbureaus van Nederland, met ruim 120 collega’s. Ondernemerschap en ambitie stonden altijd centraal, en het motto ‘Work hard, Play hard’ was voelbaar in alles wat we deden. Begin 2024 sloot Markteffect zich aan bij The Relevance Group: een internationale groep van negen organisaties, met alle hun eigen specialisatie in data, insights, marketing technology en A.I. Door deze expertises slim te combineren, helpen we bedrijven hun marketing en sales slimmer en persoonlijker te maken. Zo realiseren we relevantere klantinteracties over de hele customer journey. en dus betere resultaten. En dat brengt mij bij mijn volgende stap. Waar ik de afgelopen jaren verantwoordelijk was voor de marketing van Markteffect, mag ik me vanaf nu als Head of Marketing & Communications richten op de branding, positionering en zichtbaarheid van de hele groep. Een compleet nieuw speelveld: internationaal, uitdagend en met flink wat ambitie. Dank aan iedereen bij Markteffect voor de mooie momenten en samenwerkingen, in het bijzonder Hesam Fahimi & Boj Nefkens. Ik heb altijd het vertrouwen en de ruimte gevoeld voor nieuwe ideeën en initiatieven, en dat is me altijd veel waard geweest. Gelukkig blijf ik nog wel betrokken bij Markteffect, maar wel vanuit een ander perspectief.’

Michael Petit

Vivian Kowalski verhuist van Somention naar Dentsu Creative, waar zij creative director wordt: ‘Dentsu Creative is een bureau dat niet alleen ijzersterk is in social, maar ook merkdenken tot in de perfectie beheerst. Dat is wat mij betreft een unieke combinatie. Ik kijk ernaar uit om klanten van A tot Z te servicen, vanuit een social-first gedachte, want ik geloof heilig dat dát de toekomst is van merken. Met het social team gaan wij het eerste échte social first lead agency worden van Nederland worden.’ Michael Nap, MD Social bij Dentsu Creative vult aan: ‘Een toekomstbestendig merk bouw je op social. Het is een speelveld dat fundamenteel anders werkt dan de traditionele kanalen en vraagt om creatief leiderschap dat die wereld écht doorgrondt. We zijn dan ook heel blij met de komst van Vivian. Met haar halen we een schat aan social ervaring binnen.’

Vivian Kowalski

Oud-collega Wilma Bouwen verlaat TKC digital voor een baan ‘met maatschappelijke relevantie’, waarover ze ons nog even in het ongewisse laat. ‘”Die had ik niet aan zien komen”. Dat is de meest gehoorde reactie die ik de afgelopen weken kreeg. Ik vertelde mijn collega’s en relaties dat ik TKC digital ga verlaten. Niet omdat ik het niet naar mijn zin heb. Of omdat ik mijn werk niet leuk vind. Integendeel: we hebben het leukste team en de leukste klanten. En kennismanagement was al superbelangrijk en wordt dat alleen nog maar meer in het tijdperk met AI.  Waarom dan toch mijn vertrek? Ik voel een sterke behoefte aan een baan met maatschappelijke relevantie. En die heb ik gevonden. Daar neem ik jullie vanaf 1 oktober graag in mee op dit platform.’ Wordt vervolgd dus…

Wilma Bouwen

Bureau Happy Horizon heeft Martin Verdult benoemd tot Chief Operating Officer (COO). Verdult volgt Riemer Coolen op, die na toe was aan een andere uitdaging. Ubbo Maagdenberg, CEO van Happy Horizon: ‘Met Martin halen we iemand aan boord die weet hoe je structuur aanbrengt én energie losmaakt. Iemand die mensen verbindt, kritisch kijkt naar processen en tegelijkertijd cultuur voorop zet. Precies wat we in deze fase nodig hebben om als groep door te bouwen!’ Verdult voegt toe: ‘Vanaf dag één voelde Happy Horizon als mijn sweet spot. Ik geloof in de kracht van ondernemerschap en in samenwerken over labels heen. Bij Happy komen mijn passie voor cultuur, operatie en groei perfect samen. Ik heb veel zin om de schouders eronder te zetten. Voor onze mensen, onze klanten en voor de groep.’

Martin Verdult

Jorieke de Vries-Goosen is gestart als CMO bij private-equitybedrijf TFH Holland Group. Daarmee zet ze een volgende stap na een loopbaan bij Lidl Nederland en, een kortere periode, bij Jumbo Supermarkten. De Vries-Goosen gaf eerder in MarketingTribune aan dat zij zichzelf ziet als een ‘ritskoningin’: iemand die vindt dat retailmedia en merkcampagnes niet los van elkaar staan, maar juist nauw verweven moeten zijn. In haar visie zijn marcom en retailmedia geen gescheiden domeinen; in de praktijk bekleedde zij beide functies tegelijk. Na haar vertrek bij Jumbo zomer 2025 koos De Vries-Goosen bewust voor meer tijd met haar gezin en een nieuwe professionele uitdaging. Ze verliet de supermarktketen na het afronden van meerdere campagnes, waaronder via retailmedia. De vrijgekomen functie bij Jumbo werd ingevuld door René Repko, die op 15 juli 2025 als interim-marketingdirecteur (CMO) werd benoemd. Hij nam de rol officieel over per 1 augustus. Repko beschikt over 25 jaar ervaring bij uiteenlopende Nederlandse retailers en ‘brengt dan ook de benodigde kennis en expertise voor Jumbo met zich mee’, aldus de supermarktketen destijds tegenover MarketingTribune.

Jorieke de Vries-Goosen | foto: LinkedIn

Thecla Schaeffer is gestart als Head of Strategy bij Joe Public Amsterdam. In haar nieuwe rol wil zij creativiteit inzetten om merken te laten groeien en bijdragen aan de strategische ontwikkeling van het bureau. Over haar overstap zegt zij op LinkedIn: ‘Na het bouwen van merken bij G-Star, Tony's Chocolonely en tot slot Stokke, voelt dit als de plek waar strategie, creativiteit en ondernemerschap samenkomen.’ Ook stelt ze: ‘Bij Joe Public kan ik doen wat mij drijft in zowel werk als kunst: creativiteit die je kunt voelen en die verandering teweegbrengt.’ Ze kijkt uit naar de samenwerking met CEO Sanne Tolsma en het team, en bedankt medeoprichter Antoine Houtsma voor het vertrouwen.

Thecla Schaeffer & Sanne Tolsma | foto: LinkedIn

redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken