‘Liever één keer te vaak dan te laat’

- Bureaus
- 26 sep 2025 @ 08:14
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 sep 2025 @ 08:14
- Kel Koenen
Met de campagne Waar ben je? vraagt het Ministerie van Justitie en Veiligheid samen met Havas Lemz aandacht voor de signalen van partnergeweld. Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw gedood, vaak door haar partner of ex-partner. Aan die fatale gebeurtenissen gaat meestal een periode van psychische druk en dwingende controle vooraf.
‘Waar ben je?' klinkt als een onschuldige vraag, maar in een verkeerde relatie kan het langzaam veranderen in controle’, legt Bram Tervoort, creative director bij Havas Lemz, uit. ‘Wat onzichtbaar lijkt voor de buitenwereld, kan voor het slachtoffer levensbedreigend zijn. Met deze campagne willen we duidelijk maken dat de signalen er wél zijn, zodat er eerder kan worden ingegrepen.’
Bekijk hieronder de campagnefilm:
Het ministerie benadrukt dat bewustwording de eerste stap is. Suzanne Koning zegt namens JenV: ‘Nabestaanden vertellen vaak dat ze achteraf de rode vlaggen wel zagen, maar toen niet wisten wat ze betekenden. Als je gevoel zegt dat er iets niet klopt, bel dan Veilig Thuis. Liever één keer te vaak dan te laat.’
De film is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Veilig Thuis, politie, de Blijfgroep en ervaringsdeskundigen, die de campagne een authentieke en indringende lading gaven. Onder regie van Basha de Bruijn en met de cinematografie van Myrthe Mosterdman werd de pijnlijke werkelijkheid invoelbaar verbeeld.
Credits
Opdrachtgever: Ministerie van Justitie en Veiligheid
Bureau: Havas Lemz
Gedragsbureau: Duwtje
Productie: Wefilm
Regie: Basha de Bruijn
DOP: Myrthe Mosterman
Compositing & animatie: The Compound
Geluidsstudio: Soundcircus
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kansspelautoriteit waarschuwt jongeren met nieuwe campagne
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20 jarig jubileum
- Ra*w en One:Nil dagen creatief talent uit met Ajax-pitch
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen
- Refurbed met Counter in zee
- Univé lanceert zakelijke campagne rond menselijk contact
Laatste Nieuws
- NIO herdefinieert de autowereld door... 26-09-2025
- ‘Liever één keer te vaak dan te laat’26-09-2025
- ‘Waarom bedrijven tegenwoordig bij... 25-09-2025
- Vernieuwd Stoptober betrekt omgeving... 25-09-2025
- Buut lanceert met campagne ‘Maak er... 24-09-2025
- Dept ontwikkelt strategie en... 24-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes