Vernieuwd Stoptober betrekt omgeving bij stoppogingen

- Bureaus
- 25 sep 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 25 sep 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
De jaarlijkse Stoptober-campagne krijgt dit jaar een nieuwe positionering. Niet alleen de stopper staat centraal, maar ook de mensen om hem of haar heen. De campagne laat zien dat stoppen met roken geen individuele worsteling hoeft te zijn, maar een gezamenlijke prestatie die steun en aanmoediging verdient.
De organisatie wil een positieve beweging op gang brengen in plaats van te zwelgen in waarschuwingen
'Stoptober kiest bewust voor een positieve en verbindende toon. In plaats van gezondheidsrisico’s te benadrukken, draait de campagne om het idee dat stoppen met roken een topprestatie is. De centrale boodschap luidt: “Stoppen met roken is een topprestatie. Dat verdient alle support”', vertelt Boris Peters, creatief directeur bij Blend. Inderdaad lag de creatieve uitdaging volgens zijn team in het neerzetten van een beweging: 'van een individuele worsteling naar een collectieve aanmoediging. Creatief gezien zit daar de kracht voor Stoptober.'
Breder bereik met 360-aanpak
De campagne zet in op een brede middelenmix. De hero-video vormt het hart en wordt ingezet via televisie, online en sociale media. Daarnaast zijn er ondersteunende uitingen op radio, out-of-home en digitale kanalen. Daarmee wil Stoptober een breed publiek uitnodigen om stopper of supporter te worden.
Communicatiestrateeg Patricia van Rossum van Rookvrije Generatie: 'Door samen te werken met partners, gemeenten, zorgverleners en GGD’en kunnen we steeds meer mensen bereiken. Zo bouwen we stap voor stap aan een rookvrij Nederland.'
Campagnebeeld
Samenwerking met partners en gemeenten
De campagne wordt ondersteund door partners als Radio 10, DA, Greetz, Swapfiets en Transdev. Ook tientallen gemeenten en zorginstellingen, waaronder Amsterdam, Utrecht en Amersfoort, sluiten zich aan, meldt Stoptober. 'Zo wil Stoptober laten zien dat stoppen met roken geen eenzame strijd hoeft te zijn, maar een beweging die we samen mogelijk maken.' Meer informatie / ook stoppen? Check: Stoptober.nl.
credits
opdrachtgever: Gezondheidsfondsen voor Rookvrij
marketeers:Dewi Segaar, Patricia van Rossum, Maaike Poiesz, Manouk Peters, Monique Moerkens, Kolja Urban en Renate van Eijk
bureaus: Blend x Home
strategie: Stef Dunselman en Boris Peters
creative direction: Boris Peters en Guy Lokhoff
creative: Jorn Dost en Boris Bugter
project lead: Benthe Boersma
agency producer: Lisa Bastiaans
media lead: Nneka Davelaar
partnermanagement en influencer marketing: Combo / Noushin Shirzadi, Trang Nguyen en Angela Donskaia
brand en website design: Lama Lama / Lars Koelman, Jort Boot en Lisa Stegers
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kansspelautoriteit waarschuwt jongeren met nieuwe campagne
- Multi-Gyn kiest voor influencerstrategie
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20 jarig jubileum
- Ra*w en One:Nil dagen creatief talent uit met Ajax-pitch
- Christian Alexander viert imperfectie met nieuwe parfums
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen
Laatste Nieuws
- ‘Waarom bedrijven tegenwoordig bij... 25-09-2025
- Vernieuwd Stoptober betrekt omgeving... 25-09-2025
- Buut lanceert met campagne ‘Maak er... 24-09-2025
- Dept ontwikkelt strategie en... 24-09-2025
- VGP kiest voor pure cinema in... 24-09-2025
- Koffiebekers zetten forenzen aan tot... 23-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes