Campagne ‘Check je borsten, meiden’ richt zich op jongere doelgroep

Campagne ‘Check je borsten, meiden’ richt zich op jongere doelgroep
  • Content
  • 2 okt 2025 @ 15:04
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Oktober staat wereldwijd bekend als de Borstkankermaand, een periode waarin extra aandacht wordt gevraagd voor bewustwording, onderzoek en het herkennen van signalen. Dit jaar slaan Linda.meiden en nagelstickermerk Blitsbee de handen ineen met de campagne ‘Check je borsten, meiden’, speciaal gericht op jonge vrouwen.

Hoewel borstkanker vaak met oudere vrouwen wordt geassocieerd, kan het ook jongeren treffen. Via social media, online content en opvallende toiletreclame wil de campagne meiden aansporen regelmatig een zelfcheck te doen.

Een opvallend onderdeel van de campagne is de introductie van drie limited edition nagelstickersets: De Tiet, Pink Power en Pink Force. De opbrengst van de sets gaat volledig naar Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor borstkankeronderzoek en steun aan patiënten.

Persoonlijke lading

Voor Blitsbee-oprichter Jantine heeft het project een persoonlijke lading. Op haar begin dertigste kreeg zij zelf borstkanker. 'Vorig jaar rond deze tijd was ik net klaar met mijn laatste chemo. Nu ben ik dankbaar en kankervrij. Hopelijk kan mijn verhaal anderen inspireren om alert te zijn,' vertelt ze.

Met deze samenwerking willen Linda.meiden en Blitsbee een zwaar onderwerp bespreekbaar voor een jonge doelgroep en combineren ze bewustwording met een concrete bijdrage aan onderzoek en steun.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken