Campagne ‘Check je borsten, meiden’ richt zich op jongere doelgroep
.jpg)
- Content
- 2 okt 2025 @ 15:04
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 2 okt 2025 @ 15:04
- Imke Walenberg
Oktober staat wereldwijd bekend als de Borstkankermaand, een periode waarin extra aandacht wordt gevraagd voor bewustwording, onderzoek en het herkennen van signalen. Dit jaar slaan Linda.meiden en nagelstickermerk Blitsbee de handen ineen met de campagne ‘Check je borsten, meiden’, speciaal gericht op jonge vrouwen.
Hoewel borstkanker vaak met oudere vrouwen wordt geassocieerd, kan het ook jongeren treffen. Via social media, online content en opvallende toiletreclame wil de campagne meiden aansporen regelmatig een zelfcheck te doen.
Een opvallend onderdeel van de campagne is de introductie van drie limited edition nagelstickersets: De Tiet, Pink Power en Pink Force. De opbrengst van de sets gaat volledig naar Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor borstkankeronderzoek en steun aan patiënten.
Persoonlijke lading
Voor Blitsbee-oprichter Jantine heeft het project een persoonlijke lading. Op haar begin dertigste kreeg zij zelf borstkanker. 'Vorig jaar rond deze tijd was ik net klaar met mijn laatste chemo. Nu ben ik dankbaar en kankervrij. Hopelijk kan mijn verhaal anderen inspireren om alert te zijn,' vertelt ze.
Met deze samenwerking willen Linda.meiden en Blitsbee een zwaar onderwerp bespreekbaar voor een jonge doelgroep en combineren ze bewustwording met een concrete bijdrage aan onderzoek en steun.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Het geluid van COPD, Roxeanne Hazes laat impact van longziekte...
- Recordaantal inzendingen Grand Prix Content Marketing
- ING lanceert campagne ‘Upgrade je huis’ met Daan Alferink
- 'Make Earth Cool Again': Milieudefensie zet klimaatcrisis...
- Branded podcast van Mediahuis NRC verleidt jong talent voor...
- Milieu Centraal zet zonnepaneeleigenaren letterlijk in het...
Laatste Nieuws
- Campagne ‘Check je borsten, meiden’... 02-10-2025
- 130 jarig koffieverhaal van Albert... 01-10-2025
- Airborne Network en Joods Cultureel... 29-09-2025
- Recordaantal inzendingen Grand Prix... 26-09-2025
- ING lanceert campagne ‘Upgrade je... 26-09-2025
- [onderzoek] WPP Media lanceert... 25-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes