Nieuwe start-up zet recruiters buitenspel
- B2b
- 20 aug 2019 @ 11:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - HRArbeidsmarktRecruitment
- 20 aug 2019 @ 11:01
- Lucas Boon
Rechtvaardigheid op de arbeidsmarkt: op het nieuwe online recruitmentplatform Karreer wordt de recruiter overbodig en 'casht' juist de werkzoekende. Het idee komt mede van Björn Berg-Andersen, voormalig COO van LG Benelux.
'De bedragen die omgaan in de recruitmentwereld zijn bizar. De enige mensen die hier beter van worden, zijn recruiters zelf', stelt Berg-Andersen. 'Professionals worden lastiggevallen en over hun rug wordt het grote geld verdiend. En dan heb ik het nog niet eens over de enorme bedragen die bedrijven kwijt zijn aan een plaatsing. Wij vonden het tijd om de boel om te draaien: zodra de professional wordt benaderd, krijgt hij zélf betaald.'
Op Karreer.com worden werkzoekenden door middel van artificial intelligence en machine learning aan bedrijven gekoppeld. Op het moment maken vijftien bedrijven en 5.000 professionals gebruik van het platform. Het gaat als volgt in zijn werk: de werkzoekende schrijft zich in op Karreer.com. Bedrijven krijgen anonieme profielen van de werkzoekenden te zien. Op het moment dat een bedrijf iemand wil benaderen, ontvangt diegene €40 op zijn account. Vervolgens is de werkzoekende aan zet: mag een bedrijf hem benaderen? Zoja, dan ontvangt hij €50 extra.
Medeoprichter Schelte Meinsma zegt: 'Dit biedt twee voordelen voor professionals ten opzichte van de traditionele recruitmentindustrie. Ten eerste worden er gerichte matches aangeboden: het systeem leert de professional steeds beter kennen en stelt bedrijven voor die goed bij hem passen. Ten tweede wordt 'gespam' teruggedrongen: bedrijven benaderen professionals alleen bij oprechte interesse en op het moment dat hij benaderd wordt, krijgt hij direct geld op zijn rekening bijgeschreven.'
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
- Martien Korting van Gripp: 'Ondernemers in de creatieve sector...
Laatste Nieuws
- Keynote Nathalie Lam van Philips:... 30-04-2024
- Mylene Samuels van ABN Amro: 'Word... 29-04-2024
- [onderzoek] Druk op... 26-04-2024
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing