Nieuwe start-up zet recruiters buitenspel
- B2b
- 20 aug 2019 @ 11:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - HRArbeidsmarktRecruitment
- 20 aug 2019 @ 11:01
- Lucas Boon
Rechtvaardigheid op de arbeidsmarkt: op het nieuwe online recruitmentplatform Karreer wordt de recruiter overbodig en 'casht' juist de werkzoekende. Het idee komt mede van Björn Berg-Andersen, voormalig COO van LG Benelux.
'De bedragen die omgaan in de recruitmentwereld zijn bizar. De enige mensen die hier beter van worden, zijn recruiters zelf', stelt Berg-Andersen. 'Professionals worden lastiggevallen en over hun rug wordt het grote geld verdiend. En dan heb ik het nog niet eens over de enorme bedragen die bedrijven kwijt zijn aan een plaatsing. Wij vonden het tijd om de boel om te draaien: zodra de professional wordt benaderd, krijgt hij zélf betaald.'
Op Karreer.com worden werkzoekenden door middel van artificial intelligence en machine learning aan bedrijven gekoppeld. Op het moment maken vijftien bedrijven en 5.000 professionals gebruik van het platform. Het gaat als volgt in zijn werk: de werkzoekende schrijft zich in op Karreer.com. Bedrijven krijgen anonieme profielen van de werkzoekenden te zien. Op het moment dat een bedrijf iemand wil benaderen, ontvangt diegene €40 op zijn account. Vervolgens is de werkzoekende aan zet: mag een bedrijf hem benaderen? Zoja, dan ontvangt hij €50 extra.
Medeoprichter Schelte Meinsma zegt: 'Dit biedt twee voordelen voor professionals ten opzichte van de traditionele recruitmentindustrie. Ten eerste worden er gerichte matches aangeboden: het systeem leert de professional steeds beter kennen en stelt bedrijven voor die goed bij hem passen. Ten tweede wordt 'gespam' teruggedrongen: bedrijven benaderen professionals alleen bij oprechte interesse en op het moment dat hij benaderd wordt, krijgt hij direct geld op zijn rekening bijgeschreven.'
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management