[column] M/V/X
- B2b
- 25 jan 2022 @ 08:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Arbeidsmarkt
- 25 jan 2022 @ 08:00
- Sjaak Hoogkamer
Personeel is het onderwerp van ons eerste dossier, in een serie van vele. Hyperactueel. Mensen werven is namelijk bepaald geen sinecure anno 2022.
Je moet van goeden huize komen om de juiste M/V/X binnen te kletsen, want de keuze is voor de werkzoekende reuze. De X staat voor ieder ander die zich geen man of vrouw voelt of denkt daar nog niet uit zijn. Van Dale heeft de X reeds, zoals taal altijd de tijdgeest letterlijk aanvoelt, in de nieuwe uitgave opgenomen.
Personeel. Ouderwets woord eigenlijk. Het gaat toch gewoon om mensen en die zijn tegenwoordig niet meer op zoek naar een baan. Das war einmal. Vroeger, ja vroeger, toen had je een baan van 9 tot 5 en een baas, een hypotheek, 5 kinderen en een kruidenier die boos werd als je de rekeningen niet op tijd betaalde. Mensen van de moderne wereld zijn op zoek naar zichzelf, naar een purpose, een doel in het leven. Ze willen iets toevoegen aan de wereld en zinvol bezig zijn. Het liefst overigens ook een bezigheid die niet te veel tijd kost, flink iets oplevert en waarbij stress slechts een term is uit een duister en taai arbeidsverleden.
De wereld is toe aan een Nieuwe Mens, niks ten nadele van de Oude Mens, maar die lijkt, net als de auto die op fossiele brandstoffen rijdt, veroordeeld tot een leven in de schaduw. Werkgevers en marketeers zullen de signalen waarschijnlijk herkennen: op naar een groener bestaan, diervriendelijker, een planeet die niet langer zucht onder uitputting, uitbuiting en zelfverrijking.
Kortom, marketing die recht doet aan een nieuwe P. Personeel dat meedenkt met de klant, dat aanvoelt wat de werkelijke behoefte is van de nieuwe consument, dat geen dollartekens in de ogen heeft, maar zicht op een betere wereld.
Elk merk en elke marketeer zal in 2022 eens stevig moeten nadenken over de juiste M/V/X op de juiste plek en met de juiste attitude en skills. De times they are a changing en niet alleen door die verrekte corona.
Dit is het editorial uit MarketingTribune 01, 2022.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024