[column] M/V/X
- B2b
- 25 jan 2022 @ 08:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Arbeidsmarkt
- 25 jan 2022 @ 08:00
- Sjaak Hoogkamer
Personeel is het onderwerp van ons eerste dossier, in een serie van vele. Hyperactueel. Mensen werven is namelijk bepaald geen sinecure anno 2022.
Je moet van goeden huize komen om de juiste M/V/X binnen te kletsen, want de keuze is voor de werkzoekende reuze. De X staat voor ieder ander die zich geen man of vrouw voelt of denkt daar nog niet uit zijn. Van Dale heeft de X reeds, zoals taal altijd de tijdgeest letterlijk aanvoelt, in de nieuwe uitgave opgenomen.
Personeel. Ouderwets woord eigenlijk. Het gaat toch gewoon om mensen en die zijn tegenwoordig niet meer op zoek naar een baan. Das war einmal. Vroeger, ja vroeger, toen had je een baan van 9 tot 5 en een baas, een hypotheek, 5 kinderen en een kruidenier die boos werd als je de rekeningen niet op tijd betaalde. Mensen van de moderne wereld zijn op zoek naar zichzelf, naar een purpose, een doel in het leven. Ze willen iets toevoegen aan de wereld en zinvol bezig zijn. Het liefst overigens ook een bezigheid die niet te veel tijd kost, flink iets oplevert en waarbij stress slechts een term is uit een duister en taai arbeidsverleden.
De wereld is toe aan een Nieuwe Mens, niks ten nadele van de Oude Mens, maar die lijkt, net als de auto die op fossiele brandstoffen rijdt, veroordeeld tot een leven in de schaduw. Werkgevers en marketeers zullen de signalen waarschijnlijk herkennen: op naar een groener bestaan, diervriendelijker, een planeet die niet langer zucht onder uitputting, uitbuiting en zelfverrijking.
Kortom, marketing die recht doet aan een nieuwe P. Personeel dat meedenkt met de klant, dat aanvoelt wat de werkelijke behoefte is van de nieuwe consument, dat geen dollartekens in de ogen heeft, maar zicht op een betere wereld.
Elk merk en elke marketeer zal in 2022 eens stevig moeten nadenken over de juiste M/V/X op de juiste plek en met de juiste attitude en skills. De times they are a changing en niet alleen door die verrekte corona.
Dit is het editorial uit MarketingTribune 01, 2022.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management