Onderzoek: 'Bijna helft Nederlandse kantoorwerkers snakt naar extra vrij in december'
- B2b
- 9 dec 2021 @ 09:13
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ArbeidsmarktOnderzoek
- 9 dec 2021 @ 09:13
- Nanny Kuilboer
Uit onderzoek van LinkedIn onder duizend Nederlandse kantoorwerkers blijkt dat de steeds veranderende corona-adviezen en -maatregelen een negatieve impact hebben op hun energieniveau en nu de feestdagen in het weekend vallen, heeft 46% behoefte aan extra vrije dagen in december.
Nog een aantal uitkomsten:
- 60% zegt dat werken ten tijde van corona meer dan anders een beroep doet op zijn of haar aanpassingsvermogen
- 60% is die veranderingen zelfs helemaal zat
- 45% voelt zich extra uitgeblust richting het einde van 2021.
Extra vrije dag van de baas
Doordat Kerst en Oud & Nieuw precies in twee weekenden vallen, geeft 39% van de respondenten aan dat zij niet voldoende op adem kunnen komen richting 2022. De baas die werknemers een extra vakantiedag gunt? 55% zou dat dit jaar niet meer dan terecht vinden.
Vakantiedagen, autonomie en collega’s zien
Nadenken over meer vakantiedagen in coronatijd is volgens een groot deel van de respondenten sowieso een kwestie waar werkgevers zich eens over zouden moeten buigen. 45% geeft namelijk aan dat dit van positieve invloed kan zijn op het mentale welzijn van medewerkers. De twee andere belangrijkste zaken zijn volgens de werknemer autonomie om eigen werktijden en -locatie te bepalen (39%) gevolgd door meer persoonlijke interactie met collega’s (30%).
Jongeren meest gehecht aan kerstpakket
Ook Acties.nl heeft onderzoek gedaan naar het welbevinden van de Nederlandse werknemers. De onderzoekers verwachten dat werkende Nederlanders weer kunnen fluiten naar hun kerstborrel en daarom iets extra’s kunnen verwachten in hun kerstpakket. Maar hoeveel plezier doe je werkend Nederland met een kerstpakket? Uit onderzoek van Acties.nl onder 1.066 werkende Nederlanders blijkt:
►Een op zeven vindt een kerstpakket niet meer van deze tijd. Opvallend genoeg vinden vooral Noord-Hollanders (23%) het kerstpakket oubollig
►50% krijgt liever een vrije dag of bescheiden bonus
►46 procent is over het algemeen niet tevreden over de inhoud van het kerstpakket
►Driekwart van de ondervraagden geeft hierdoor weleens onderdelen van het kerstpakket weg aan familie of vrienden
►68 procent van alle ondervraagden zou het liefst zijn- of haar eigen kerstpakket uitzoeken.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- De marketingtransfers van week 17, 2025
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management