ManpowerGroup beoordeelt kandidaat voortaan op skills in plaats van cv
- B2b
- 2 dec 2021 @ 09:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Arbeidsmarkt
- 2 dec 2021 @ 09:22
- Nanny Kuilboer
Met een door Aon ontwikkeld assessment beoordeelt ManpowerGroup kandidaten voor vacatures voortaan op vaardigheden, potentiële ontwikkeling en ‘future skills’ in plaats van het cv.
ManpowerGroup, de uitzendorganisatie waar onder andere Manpower, Experis, Jefferson Wells en Talent Solutions onder vallen, is een samenwerking met Aon aangegaan om het aannameproces bij interne functies verder te optimaliseren. Aon is specialist op het gebied van het ontwikkelen en afnemen van assessments.
Future skills
ManpowerGroup focust met het door Aon ontwikkelde assessment op de waarde die potentiële medewerkers nu en in de toekomst kunnen leveren, ook wel future skills genoemd. Competenties die daaronder vallen zijn kritisch denkvermogen, datagedreven redeneren, verantwoordelijkheidsgevoel, digital readiness en oplossingsgericht denken. Deze competenties in combinatie met het meten van de vier karaktereigenschappen learnability, gedrevenheid, aanpassingsvermogen en emotionele intelligentie, zijn goede voorspellers van hoe de werkprestaties van potentiële medewerkers in de toekomst zullen zijn.
ManpowerGroup en Aon: ‘Kandidaten ervaren invullen assessment als plezierig en leerzaam en ontvangen achteraf hun eigen future skills-rapport’
Het assessment bestaat uit een adaptieve persoonlijkheidsvragenlijst en drie cognitieve tests. Bij het opstellen van het assessment en het bijbehorende rapport heeft Aon in opdracht van ManpowerGroup de focus gelegd op het gebruikersgemak en de toegevoegde waarde voor kandidaten. Zo ervaren kandidaten het invullen van het assessment als plezierig en leerzaam en krijgt iedere kandidaat na het invullen een future skills-rapport. Daarin zien zij wat hun talenten en ontwikkelmogelijkheden zijn. Zo helpt het rapport iedere kandidaat verder, ook degene die uiteindelijk niet worden aangenomen. Susanne Hamelink, Directeur People & Culture bij ManpowerGroup Nederland: ‘Solliciteer je bij ManpowerGroup dan is het cv voortaan niet meer belangrijk. Een juiste match maken we liever op basis van persoonlijkheid en waartoe men vandaag en in de nabije toekomst in staat is. Juist die future skills maken je een boeiende kandidaat. Om dat goed meetbaar te maken, hebben wij de handen ineengeslagen met Aon. Dankzij hun expertise hebben we een efficiënt assessment met bijbehorend rapport, waarmee we zeker weten dat wij geholpen worden in ons aannameproces en kandidaten een rapport ontvangen dat hen verder helpt.’ Op de vraag hoe de eerste schifting van kandidaten dan plaatsvindt, antwoordt Hamelink: 'De eerste schifting vindt altijd plaats door middel van een telefonische screening door een recruiter. Op basis van motivatie en antwoorden op vragen als reisbereidheid, salarisindicatie et cetera, wordt er bij een wederzijdse interesse overgegaan tot het uitsturen van de Future Skills assessments.'
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing