Hein Schumacher treedt aan bij Unilever - exit Braams

Hein Schumacher treedt aan bij Unilever - exit Braams
  • B2b
  • 2 jun 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaHRMarketing

Beoogd ceo van Unilever Hein Schumacher is gestart in Londen bij Unilever, om aansluitend Alan Jope op te volgen. Hieronder zijn eerste verslag op de nieuwe positie, hiervoor was hij ceo bij Royal Friesland Campina. Collega Conny Braams kondigt intussen haar vertrek aan.

Braams treedt in augustus 2023 terug als chief digital en commercial officer bij Unilever. Ze werkte in totaal 32 jaar bij het concern. Zij zal Unilever nog representeren op het Festival van Creativiteit in Cannes eind juni 2023. Sinds januari 2020 maakte zij deel uit van de Unilever Leadership Executive. Daarvoor bekleedde ze meerdere senior managementfuncties in Azië, Afrika en in het Midden-Oosten. Braams deelt op LinkedIn dat zij lang over deze beslissing heeft gewikt. 'Na 32 prachtige jaren heb ik besloten dat het tijd is om nieuwe mogelijkheden te verkennen om een betekenisvolle impact te hebben buiten Unilever. Een Nederlands gezegde is immers dat het pas spannend wordt op zee wanneer je de kust uit het oog verliest.'  Ceo Alan Jope meldt in een persbericht dat hij Braams dankbaar is voor haar ‘uitstekende leiderschap van de digitale, marketing- en commerciële agenda van de afgelopen vier jaar’. 

Hein Schumacher versterkt HQ te Londen
Schumacher die, zoals we al lazen op MarketingTribune, eerder marketing gerelateerde topfuncties bekleedde bij Royal Friesland Campina, HJ Heinz en Ahold is groot gegroeid met het bouwen van merken. Al eerder werkte hij vier jaar bij Unilever als financial manager. Vanwege zijn start in Londen schrijft hij nu: 'Vandaag sluit ik me aan bij Unilever als opvolgend CEO, wat het begin markeert van een transitieproces van een maand naast de huidige CEO Alan Jope. Het is een enorme eer – en verantwoordelijkheid – om een van 's werelds grootste bedrijven te leiden. Een bedrijf met een sterke basis in termen van schaal en bereik, zijn merkenportfolio, zijn mensen en zijn leiderschap op het gebied van duurzaamheid.'

Unilever heeft onder leiding van Alan aanzienlijke vooruitgang geboekt, stelt Schumacher. 'Ik zal me richten op het voortzetten van het werk om zijn volledige potentieel te realiseren. Het belooft een drukke maand te worden, gevuld met zakelijke introducties, enkele belangrijke marktbezoeken en natuurlijk het begin van de interactie met onze medewerkers over de hele wereld. Ik kijk uit naar de perspectieven van een breed scala aan belanghebbenden in de komende weken en maanden.'
(PvWK, bronnen: Unilever en Linkedin, foto hoofdkwartier Londen: HS)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken