Campagne voor bestemming Nederland gestart: Bring Yourself

Campagne voor bestemming Nederland gestart: Bring Yourself
  • Bureaus
  • 20 jul 2022 @ 07:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) startte op 23 juni jl. het officiële startsein voor de campagne ‘Bring Yourself’ in België en Duitsland. Op het centraal station van Antwerpen en Mönchengladbach kregen voorbijgangers de mogelijkheid om spontaan in de trein te springen naar Nederland.

Met een hologram van bekende en minder bekende Nederlanders werden Duitsers en Belgen geïnspireerd met het rijke aanbod van de bestemming Nederland. Twee Belgische koppels en een Duits koppel zijn uiteindelijk naar Den Haag, Eindhoven en Flevoland afgereisd voor een programma vol verrassingen. 

Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: ‘Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken, inspireren en aandacht krijgen voor Nederland als bestemming met behulp van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau.



Het uiteindelijke doel is om waardevolle bezoeken te stimuleren. In deze fase vertelt NBTC de verhalen die van belang zijn voor bestemming Nederland met als overkoepelende positionering: ‘Solving global challenges together in an open inventive & inclusive way’. Dit doet NBTC door verhalen te vertellen rondom drie thema’s: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design.

De campagne is opgezet in samenwerking met creative agency Dawn. David Snellenberg, founder Dawn: ‘Nederland heeft lekker veel uitzicht door de verre horizonnen die je overal ziet. Daarom hebben we ook een open mind en zijn nieuwsgierig aangelegd. Dat was het vertrekpunt van deze campagne.’

De actie was een samenwerking tussen Deutsche Bahn (DB), The Hague Marketing Bureau, Eindhoven365, Almere City Marketing, Visit Flevoland, Floriade Expo 2022 en NBTC.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken