Nijntje duikt op in de echte wereld
- Bureaus
- 20 okt 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 20 okt 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Iedereen kent Nijntje: het was je eerste boekje, je eerste knuffel, en nu ook je eerste musical. Ze is zo iconisch, dat je haar alleen al herkent aan de oortjes. Voor 'Nijntje de musical' brengt KesselsKramer nu die herkenbare wereld van Nijntje en de echte wereld samen.
Papieren oortjes
Zoals Dick Bruna, de geestelijk vader van Nijntje, altijd alles wist te versimpelen, keert Nijntje in deze campagne terug via één herkenbaar onderdeel: de oren. De oren worden in de campagne gedragen door de kinderen die naar Nijntje de Musical zijn geweest. We fotograferen de Nijntje-fans in hun eigen alledaagse situaties, onafscheidelijk van de papieren nijntje-oren op hun hoofd. De papieren oren vormen een iconisch beeldmerk voor nijntje de musical, waarmee tegelijkertijd onderscheid wordt gemaakt tussen ‘gewoon Nijntje’ en ‘Nijntje de musical’. De oren kunnen overal terugkeren: van social filters tot fotolijstjes tot koelkastmagneten die je op familiefoto’s kan plakken.
Dick Bruna-stijl
Wat Nijntje zo herkenbaar maakt, is de unieke stijl van Dick Bruna: primaire kleuren, dikke lijnen en eenvoudige vormen. Om dit op een goede manier te vertalen naar fotografie en film, werkte KesselsKramer samen met Sanja Marušić. Marušić is een Nederlands-Kroatisch fotograaf en regisseur, bekend om haar karakteristieke kleurgebruik en illustratieve aanpak. Met haar kleurrijke bewerkingen, brengt Marušić ‘Nijntje’ en ‘de echte wereld’ op een levendige manier samen.
Maartje Slijpen, Associate Creative Director bij KesselsKramer: 'Nijntje de musical’ is je enige kans om Nijntje in het écht te zien. Om die reden moesten en zouden we een campagne maken die uit echte beelden bestaat, en niet uit de bekende illustraties. Het resultaat zijn realistische beelden die enorm aan de illustraties doen denken.'
Nijntje de musical reist de komende maanden door heel Nederland. Kijk voor de data op nijntjedemusical.nl.
Over KesselsKramer
KesselsKramer is een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 en gevestigd in Amsterdam, Den Haag, en Londen. Het bureau maakt graag ‘reclame voor mensen die niet van reclame houden’ en doet dit onder andere voor merken zoals citizenM, Arte, Hasbro Monopoly, en Dopper. Meer info vind je op kesselskramer.com.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: SENF
Bureau: KesselsKramer
Regisseur en fotograaf: Sanja Marušić
Nijntje from KesselsKramer on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing