Nijntje duikt op in de echte wereld

Nijntje duikt op in de echte wereld
  • Bureaus
  • 20 okt 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMarketing

Iedereen kent Nijntje: het was je eerste boekje, je eerste knuffel, en nu ook je eerste musical. Ze is zo iconisch, dat je haar alleen al herkent aan de oortjes. Voor 'Nijntje de musical' brengt KesselsKramer nu die herkenbare wereld van Nijntje en de echte wereld samen.

Papieren oortjes
Zoals Dick Bruna, de geestelijk vader van Nijntje, altijd alles wist te versimpelen, keert Nijntje in deze campagne terug via één herkenbaar onderdeel: de oren. De oren worden in de campagne gedragen door de kinderen die naar Nijntje de Musical zijn geweest. We fotograferen de Nijntje-fans in hun eigen alledaagse situaties, onafscheidelijk van de papieren nijntje-oren op hun hoofd. De papieren oren vormen een iconisch beeldmerk voor nijntje de musical, waarmee tegelijkertijd onderscheid wordt gemaakt tussen ‘gewoon Nijntje’ en ‘Nijntje de musical’. De oren kunnen overal terugkeren: van social filters tot fotolijstjes tot koelkastmagneten die je op familiefoto’s kan plakken.

Dick Bruna-stijl 
Wat Nijntje zo herkenbaar maakt, is de unieke stijl van Dick Bruna: primaire kleuren, dikke lijnen en eenvoudige vormen. Om dit op een goede manier te vertalen naar fotografie en film, werkte KesselsKramer samen met Sanja Marušić. Marušić is een Nederlands-Kroatisch fotograaf en regisseur, bekend om haar karakteristieke kleurgebruik en illustratieve aanpak. Met haar kleurrijke bewerkingen, brengt Marušić ‘Nijntje’ en ‘de echte wereld’ op een levendige manier samen.

Maartje Slijpen, Associate Creative Director bij KesselsKramer: 'Nijntje de musical’ is je enige kans om Nijntje in het écht te zien. Om die reden moesten en zouden we een campagne maken die uit echte beelden bestaat, en niet uit de bekende illustraties. Het resultaat zijn realistische beelden die enorm aan de illustraties doen denken.'

Nijntje de musical reist de komende maanden door heel Nederland. Kijk voor de data op nijntjedemusical.nl.

Over KesselsKramer
KesselsKramer is een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 en gevestigd in Amsterdam, Den Haag, en Londen. Het bureau maakt graag ‘reclame voor mensen die niet van reclame houden’ en doet dit onder andere voor merken zoals citizenM, Arte, Hasbro Monopoly, en Dopper. Meer info vind je op kesselskramer.com.
(PvWK)

Credits

Opdrachtgever: SENF

Bureau: KesselsKramer

Regisseur en fotograaf: Sanja Marušić 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken