Artiesten verleiden Europeanen om te gaan stemmen
- Content
- 23 mei 2019 @ 09:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentMaatschappijSocial media
- 23 mei 2019 @ 09:44
- Lucas Boon
Om aandacht te vragen voor de Europese Parlementsverkiezingen hebben artiesten, acteurs en ontwerpers zich verenigd onder de hashtag #VoteTogetherEU. De campagne is een initiatief van onder andere Rem Koolhaas, Wolfgang Tillmans en Joeri Jansen (reclamebureau Roorda).
Artiesten uit heel Europa verspreiden deze week de oproep om naar de stembus te gaan en daarnaast om iemand mee te nemen. De initiatiefnemers hopen op deze manier de opkomst te verhogen. De boodschap wordt door de artiesten onder andere gecommuniceerd door het dragen van t-shirts met daarop in alle Europese talen de lokale verkiezingsdatum en de slogan 'Vote together. Vote Europe' geprint.
Douwe Bob.
Joeri Jansen, creatief directeur van reclamebureau Roorda en mede-initiatiefnemer van #VoteTogetherEU, laat weten: 'Europese verkiezingen voelen voor veel stemmers als een ver-van-mijn-bed-show. Mensen die tijdens andere verkiezingen wel zijn gaan stemmen, worden nu door rolmodellen herinnerd aan hun goede gewoonte en opgeroepen weer te gaan stemmen. Als zij daarbij ook nog iemand meenemen, lukt het hopelijk om de traditioneel lage opkomst bij de Europese verkiezingen omhoog te krijgen.’
Bekende Europeanen als Vivienne Westwood, Lucia Pica (Chanel), Thomas Azier en Olivia Laing zijn in de shirts gefotografeerd door Andreas Kronthaler en Juergen Teller. In Nederland fotografeerde Dana Lixenberg onder andere Rem Koolhaas, Halina Reijn, Douwe Bob, Henk Schiffmacher en Mano Bouzamour.
Ga voor meer informatie naar de website.
Mano Bouzamour.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- stemmen
- europa
- roorda
- rem koolhaas
- douwe bob
- europese parlementsverkiezingen
- social media
- #votetogethereu
- joeri jansen
- artiesten
- eu
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Plastic Soup Foundation lanceert AI-campagnefilm 'Life of...
- Wervingscampagne zet in op mooie kanten openbaar vervoer
- Campagne “Doe ff lekker niet” leert jongeren geen schulden te...
- Campagne tegen MS laat de ziekte door kinderogen zien
- Grote AR-activatie voor 'Kingdom of the Planet of the Apes'
- ABN Amro en Straat ontwerpen postzegel tegen fraude
Laatste Nieuws
- ANWB kiest MPG 23-05-2024
- ICI Paris XL Benelux start... 23-05-2024
- Plastic Soup Foundation lanceert... 17-05-2024
- Wervingscampagne zet in op mooie... 16-05-2024
- ABN Amro en Straat ontwerpen... 16-05-2024
- Campagne “Doe ff lekker niet” leert... 15-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing