Artiesten verleiden Europeanen om te gaan stemmen

Artiesten verleiden Europeanen om te gaan stemmen
  • Content
  • 23 mei 2019 @ 09:44
  • 30276 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentMaatschappijSocial media

Om aandacht te vragen voor de Europese Parlementsverkiezingen hebben artiesten, acteurs en ontwerpers zich verenigd onder de hashtag #VoteTogetherEU. De campagne is een initiatief van onder andere Rem Koolhaas, Wolfgang Tillmans en Joeri Jansen (reclamebureau Roorda).

Artiesten uit heel Europa verspreiden deze week de oproep om naar de stembus te gaan en daarnaast om iemand mee te nemen. De initiatiefnemers hopen op deze manier de opkomst te verhogen. De boodschap wordt door de artiesten onder andere gecommuniceerd door het dragen van t-shirts met daarop in alle Europese talen de lokale verkiezingsdatum en de slogan 'Vote together. Vote Europe' geprint.


Douwe Bob.

Joeri Jansen, creatief directeur van reclamebureau Roorda en mede-initiatiefnemer van #VoteTogetherEU, laat weten: 'Europese verkiezingen voelen voor veel stemmers als een ver-van-mijn-bed-show. Mensen die tijdens andere verkiezingen wel zijn gaan stemmen, worden nu door rolmodellen herinnerd aan hun goede gewoonte en opgeroepen weer te gaan stemmen. Als zij daarbij ook nog iemand meenemen, lukt het hopelijk om de traditioneel lage opkomst bij de Europese verkiezingen omhoog te krijgen.’

Bekende Europeanen als Vivienne Westwood, Lucia Pica (Chanel), Thomas Azier en Olivia Laing zijn in de shirts gefotografeerd door Andreas Kronthaler en Juergen Teller. In Nederland fotografeerde Dana Lixenberg onder andere Rem Koolhaas, Halina Reijn, Douwe Bob, Henk Schiffmacher en Mano Bouzamour.

Ga voor meer informatie naar de website.


Mano Bouzamour.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken