Versace zet AR en Snapchat in voor sneakercollectie

Versace zet AR en Snapchat in voor sneakercollectie
  • Online
  • 5 jun 2024 @ 13:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Voor de lancering van de nieuwe Versace Mercury sneakercollectie werkt Versace samen met Snapchat om de schoenen tot leven te brengen. Snapchatters kunnen de collectie ervaren door een aantal Augmented Reality-experiences, die de digitale en fysieke wereld met elkaar verbinden.

De Versace Mercury Lens wil de gebruikers onderdompelen onder in een ervaring en maakt gebruik van de voor- en achtercamera van een smartphone. De lens neemt Snapchatters mee op een interactieve reis en vraagt hen met hun voet op een tegel of steen te tikken. Op deze manier "breekt" de tegel en wordt de  sneaker onthuld en nodigt de geavanceerde AR-technologie van Snapchat sneakerheads uit om de schoen te passen en in 3D te ontdekken.

‘Deze samenwerking met zo'n iconisch modehuis toont ons vermogen om historisch erfgoed te combineren met innovatie, terwijl we een belangrijk publiek van meer dan 800 miljoen Snapchatters wereldwijd bereiken. Onze creatieve tools en platforms, van AR tot Bitmoji, openen voorheen onvoorstelbare creatieve mogelijkheden en dragen bij aan het nog persoonlijker, toegankelijker en aantrekkelijker maken van de luxe-industrie’, zegt Geoffrey Perez, Global Head of Luxury bij Snap Inc.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken