Talpa Network start pilot met "superQR" tijdens TVC

Talpa Network start pilot met "superQR" tijdens TVC
  • Media
  • 11 jun 2024 @ 13:39
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

 Talpa Network is gestart met reclamespots met de “QRomo”. Deze QR-code op steroïden beloont TV-kijkers met vouchers met relevante kortingen en aanbiedingen en verbindt ze via één scan aan merken, product-aanbiedingen of andere services.

Met deze QRomo kunnen tv-campagnes naast merkbekendheid en bereik ook ingezet worden voor direct meetbare conversie.  De eerste pilot van QRomo’s in de reclameblokken op de verschillende zenders van Talpa Network startte in het weekend van 8 en 9 juni met KPN en Van Marle’s Uitgekookt. Vrijdag 14 juni volgt New York Pizza.

Door het scannen van de QRomo tijdens de commercials ontvangen kijkers in real-time een QRomo-voucher op hun mobiel die recht geeft op aanbiedingen of kortingen. Die vouchers kunnen ze opslaan in hun wallet of als pdf, maar ook printen en/of naar zichzelf mailen. De consument claimt het voordeel door de QRomo-voucher vervolgens te scannen bij de kassa in de winkel of webshop. Als de voucher in de wallet wordt opgeslagen ontvangt de gebruiker reminders wanneer er een inwisselpunt in de buurt is en wanneer de actie bijna verloopt.

De QRomo is verbonden is met ruim 400.000 kassasystemen in Nederland en 450 webshops. Om TV-kijkers te attenderen op de QRomo’s in het reclameblok, start dat reclameblok met een uitlegpromo. De QRomo is ontwikkeld binnen het ConnectLab van Talpa Network in samenwerking met Branded Currency Company en Intersolve. Binnen deze  hub ontwikkelen de Advanced Advertising experts van Talpa Network, samen met klanten en partners, advertentieoplossingen waarmee merken en consumenten effectiever met elkaar in aanraking kunnen komen.

‘Met de QRomo spelen we in op het feit dat bijna iedereen tegenwoordig tv-kijkt met z’n mobiel binnen handbereik. En met de QRomo worden kijkers direct beloond voor hun kijkgedrag. Een win-win als je het mij vraagt’ aldus Allard Ruyl CEO van Talpa Media Solutions. Vanuit ditzelfde inzicht startte Talpa Network onlangs ook een pilot tijdens Lang Leve de Liefde waarbij, door middel van het scannen van een QR-code, items uit het tv-programma direct gekocht kunnen worden.

De huidige QRomo-pilot loopt ruim twee weken. In de maand juli volgt een tweede pilot met andere adverteerders. De resultaten van deze pilots worden gebruikt bij het verder vormgeven van de propositie.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken