Veel nieuwe gezichten in jury Effie Awards

- B2b
- 14 jun 2024 @ 08:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 jun 2024 @ 08:48
- Michiel van Zaane
Effie Awards heeft de namen van twintig nieuwe juryleden bekendgemaakt. Bekende gezichten zoals Lode Schaeffer (Indie) en Lydi Siebers (Nationale Postcode Loterij & VriendenLoterij) maken dit jaar deel uit van de jury.
Bij de samenstelling van de jury’s is zorgvuldig gekeken naar diversiteit: bureaus, producers, adverteerders, onafhankelijken, onderzoekers, mannen, vrouwen en culturele achtergronden. Het Effie-seizoen wordt op 25 juni officieel geopend met EffieFest.
De jury is dit jaar voor het eerst samengesteld door Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, die recentelijk is verkozen tot CMO van het jaar en het stokje heeft overgenomen van Effie Stuurgroeplid Heleen Crielaard. Smith: ‘Het is een voorrecht om deze verantwoordelijkheid over te nemen en ik ben verheugd over de expertise van onze nieuwe juryleden. Wij streven naar een jury die niet alleen ervaren is, maar ook frisse perspectieven en innovatieve ideeën meebrengt. De nieuwe junior juryleden zullen hier een belangrijke bijdrage aan leveren.’
Junior juryleden
Het initiatief voor junior juryleden, geïntroduceerd in 2023, biedt jonge talenten met maximaal vijf jaar werkervaring de kans om een ‘stageplek’ in een van de acht vakjury’s te bemachtigen. Door juniors aan de jury toe te voegen, wil Effie Awards jong talent de kans geven om ervaring op te doen en bij te dragen aan het beoordelen van baanbrekende marketingcases. Jonge talenten die first-hand kennis willen opdoen over wat een case award-winning maakt, kunnen zich nog tot 18 juni aanmelden.
EffieFest
Traditiegetrouw worden de nieuwe juryleden officieel gepresenteerd tijdens EffieFest, de officiële kick-off van een nieuw Effie-jaar. De middag, speciaal georganiseerd voor marketeers, staat in het teken van kennisdeling. Effie-winnaars en juryleden delen hun inzichten over wat zij hebben geleerd van alle Effie-inzendingen in de afgelopen jaren. Er wordt vooral gesproken over het ontwikkelen van effectieve communicatie- en marketingcases, merkontwikkeling, gedragsbeïnvloeding op de korte termijn en het creëren van impactvolle proposities.
Dit zijn de nieuwe juryleden van de Effie Awards op een rij. Bekijk hier het overzicht van alle juryleden.
Gedrag Lang
Bart Massa - Validators
Evelien Magnin - Cloetta
Dries Poels - Nederlands Loterij Organisatie
Gedrag Kort
Henk Boersen - Glasnost International
Anne Merel Verleun - Dentsu Creative
Dean Cooman - Boomerang
Lydi Siebers - Nationale Postcode Loterij
Maatschappelijk
Lucy van der Helm - Sire
Mischa Schreuder - Fitzroy
Judith Franssen - Randstad
Merk
Lode Schaeffer - Indie
Ilse de Cloe - NCOI
Branded Customer Experience
Marielle Tolen - MediaMonks
Lea Schollmeyer - Hello Fresh
Wieke van Dijk - Auping
Succesvolle Introducties
Esther Overmars - Here
Wenka Booij - ING
Impactvolle proposities
Marieke de Koning - De Reclamefabriek
Adriaan Bos - AB Inbev
Maatschappelijke Plus
Shaun Voogd - Filmmacht
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

