Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe branding
- Design
- 30 apr 2024 @ 08:50
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 apr 2024 @ 08:50
- Michiel van Zaane
Greenwheels lanceert elektrische deelauto met nieuwe branding. Het bedrijf breidt haar vloot en merkidentiteit uit met een ontwerp dat voor het eerst te zien is op de Volkswagen ID.3.
De Greenwheels-deelauto's zijn te herkennen aan hun rode kleur. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1995 is de rode kleur verbonden aan het merk. Door de jaren heen is de compacte, rode Volkswagen up! synoniem geworden met autodelen en Greenwheels.
‘Onderzoek naar onze bekendheid laat zien dat de kleur rood wordt geassocieerd met onze deelauto's. Het Greenwheels-rood is dan ook een belangrijk onderdeel van onze merkidentiteit en ook in onze nieuwste aanwinst prominent aanwezig. Hiermee behouden we ons mentale marktleiderschap binnen de deelmobiliteit,’ aldus Greenwheels-CEO Michiel Cuppen.
Het Greenwheels-rood komt bij de Volkswagen ID.3 terug in een nieuw ontwerp, waarmee de deelauto er op de weg uitspringt. Cuppen: ‘Het ontwerp representeert de evolutie waarin Greenwheels zich als bedrijf bevindt, maar sluit tegelijkertijd naadloos aan bij de herkenbaarheid van het merk.’
Waar de Volkswagen up! en Golf Variant volledig rood zijn, heeft de ID.3 enkel een rode achterkant. De bekende cirkels van Greenwheels, die staan voor het autowiel en de verschillende bestemmingen die je met de deelauto kunt bereiken, zijn hier subtiel op gedrukt in het wit. Op de bovenzijde van de auto komt de cirkel terug in de rode kleur. Hiermee speelt het bedrijf in op zichtbaarheid binnen stedelijke hoogbouw, wat in toenemende mate een belangrijk onderdeel is van ruimtelijke planning.
Het ontwerp dat direct te linken is een variant van de huidige auto’s in de vloot. De ID.3 is moderner, zowel door de branding als het uiterlijk van de auto zelf. Daarbij komt de auto met een tal van features die Greenwheels-bestuurders veilig op pad helpen en het is de eerste ‘keyless’ (sleutelloze) auto die volledig door de Greenwheels app wordt aangestuurd.
Cuppen: ‘Klanten kunnen met de toevoeging van de ID.3 aan onze vloot genieten van een premium rijervaring. De auto kan bovendien weer nieuwe doelgroepen aanspreken om te starten met autodelen en zo te zorgen voor minder auto’s op straat.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Jaguar toont lef met komst Type 0006-12-2024
- ASML en Van Gogh Museum verlengen... 05-12-2024
- ADCN Awards 2024 open voor inzendingen02-12-2024
- PostNL lanceert decemberzegels met... 18-11-2024