Armoedebestrijder JINC shirtsponsor Excelsior

Armoedebestrijder JINC shirtsponsor Excelsior
  • Sponsoring
  • 12 jun 2024 @ 07:34
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

JINC, dat jongeren meer kansen wil bieden, is dankzij DSW Zorgverzekeraar de nieuwe shirtsponsor van Excelsior Rotterdam voor de komende twee jaar. DSW is al 20 jaar shirtsponsor van de voetbalclub en biedt sinds zes jaar ruimte op het shirt aan maatschappelijke organisaties.

Dit jaar is de keuze gevallen op JINC, dat zelf ook zijn twintigste jubileum viert. Bovendien zullen de Excelsior Foundation, de maatschappelijke tak van de voetbalclub, en JINC samen zorgen dat duizenden jongeren een stap voorwaarts zetten in het verzilveren van hun talenten. Samen willen de organisaties ervoor zorgen dat elk talent telt; op het veld én op de arbeidsmarkt.

Tijdens JINC Baas van Morgen, waarbij kinderen een dag op de stoel van een CEO zitten, gingen twee leerlingen op zoek naar een nieuwe shirtsponsor van Excelsior voor de komende twee seizoenen. Deze zoektocht werd vastgelegd in een speciaal filmpje. Jongeren die meedoen aan JINC Baas van Morgen krijgen niet alleen een kijkje in de keuken van een bedrijf, maar worden ook rondgeleid en ontmoeten medewerkers. Ze geven de bedrijven advies over een specifiek onderwerp of krijgen een opdracht waar ze die dag aan werken. Het resultaat: het logo van JINC pronkt de komende twee seizoenen op het thuis- en uitshirt van de Kralingers.

Goede doelen
In de afgelopen jaren heeft de zorgverzekeraar uit Schiedam een prominente plek op het shirt beschikbaar gesteld aan verschillende goede doelen. Dit jaar heeft DSW samen met leerlingen die deelnamen aan JINC Baas van Morgen gekozen voor JINC. ‘Solidariteit is voor ons van groot belang en dat zien we in JINC ook terug; met gelijke kansen voor iedereen. En dat je achtergrond niet bepaalt hoe je toekomst, of je zorg, eruitziet’ aldus bestuursvoorzitter Aad de Groot van DSW Zorgverzekeraar. 

Algemeen directeur Daan Bovenberg van Excelsior Rotterdam: ‘Wij staan als betaald voetbalclub met beide benen in de maatschappij. Wij willen onze kernwaarden graag terug laten komen in partnerships met sponsoren en dat is zeker van toepassing op de samenwerking met DSW Zorgverzekeraar en JINC. Gezamenlijk vormen we een platform waar mensen kunnen groeien, leren en zichzelf kunnen zijn.’

De shirtsponsoring betekent niet alleen dat de naam van JINC op het shirt prijkt, maar ook een nauwe samenwerking met de Excelsior Foundation. Deze maatschappelijke tak van de voetbalclub bereikt met diverse maatschappelijke initiatieven, zoals het bevorderen van sportparticipatie, het stimuleren van gezonde levensstijlen en het bieden van kansen aan kwetsbare groepen, jaarlijks ruim 15.000 mensen die dat goed kunnen gebruiken. Directeur Frank Vijg van de Excelsior Foundation benadrukt: ‘Het creëren van een omgeving waar iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, sluit naadloos aan bij de missie van JINC, die zich inzet voor gelijke kansen voor iedereen. Beide organisaties geloven in de kracht van verbinding, waarbij samenwerking en het potentieel van ieder individu centraal staan, ongeacht diens achtergrond.’

Naast het plaatsen van de naam op het shirt, is JINC ook te zien op de reclame-uitingen in het Van Donge & De Roo Stadion. Met deze zichtbaarheid streven de organisaties ernaar om de aandacht te vestigen op hun gezamenlijke doel, daaraan nieuwe partners te verbinden en donaties op te halen. Het komende jaar willen JINC en de Excelsior Foundation duizenden jongeren bereiken met nieuwe projecten die momenteel worden ontwikkeld.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken